Pages

Tuesday, May 12, 2009

think n look back

aku ade terdengar satu lagu nasyid yang tanpe sedari memikat hati aku.cube hayati liriknye baik baik sebab aku rase sangat beruntung menjadi hamba ALLAH yang beragama islam dan ku harap aku bukan sekadar berstatuskan agama islam saje but mengamalkan ape jua yang disampaikan oleh junjungan besar kite nabi Muhammad SAW.

Tuhan,dulu pernah aku menagih simpati kepada manusia yang ALPA dan BUTA lalu terheretlah aku di lorong gelisah luka hati yang berdarah kini jadi kian parah.semalam sudah sampai ke penghujungnya kisah seribu duka ku harap sudah berlalu tak ingin lagi ku ulangi kembali berat dosa yang menghiris hati.Tuhan,dosaku menggunung tinggi TAPI rahmatMu melangit luas, harga selautan syukurku HANYALAH setitis nikmatMu di bumi.Tuhan, walau taubat sering ku MUNGKIR namun PENGAMPUNANMU tak pernah bertepi.bila selangkah ku rapat padaMu SERIBU langkah Kau rapat padaku..

betol.aku sering mengadu pada manusia even aku tau Allah lebih sedia mendengar masalah aku.betol,aku tak nafikan manusia itu hanya dapat mendengar dan hulur simpati,tiada penyelesaian.betol,nikmat yang Allah kurniakan padaku,andaikan ku samekan dengan debu debu di bumi Mesir ini sedikit pon tak tercapai pengiraannye.terlalu infiniti.namun,ape balasan aku sebagai hamba,masih dalam linkungan bulatan formula mengira teres major DOSA.syukurku yang ku kire tak sampai takat luas tasik chini,tak mungkin dapatku samekan dengan setitis nikmatmu,terlalu kecil,mungkin pika meter(darab dengan 10 kuasa -12) dengan luas permukaan setitis tadi tu.
yang jelas,
aku.aku.aku hamba yang hina.

5 comments:

Si pairidaeza said...

caiyukk~~
cik amy boleh!!
hahaha

amy mohd nor said...

hahaha thanks anak polis..

toqki said...

Best lagu tu.. toqki pun suka bangat dong

toqki said...

rupanya kamu udah tuka blog, patutla lama xupdate..tunggu jugla toqki smpi berjanggut

amy mohd nor said...

hahaha..sian toqki..toqki nak sekelat?
best op lagu tu op toqki op..ngeh ngeh

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.