Pages

Friday, May 8, 2009

..putus fius..

entah,dah berape banyak fius dalam cns aku neh,especially part prefrontal area and hypothalamus black out..ni semua gara gara final exam..bukan putus sebab terlalu kuat study tapi langsung tak study,haihla..tu je masalah yang sering dihadapi oleh aku yang bername amy aka amirah..ke ade orang lain jugak yang hadapi masalah yang same?hypothalamus langsung tak memainkan peranan menghantar sympathetic stimuli kat system dalam badan aku,thats y aku semakin hari semakin rileks even yep,esok bestday ayah tersayam..(ade kene mengena ke?cume,yep dah masuk may~)prefrontal area lak,semakin aku membace semakin 'apekah ini?' aku mempersoalkan..haihla
banyak betol aku mengeluh 2 3 menjak neh..bukan mengeluh cume pada aku bile aku sebut haihla tu,cam ade satu beban cam terlepas,so aku cume nak meringankan beban aku even tak pernah pom surut..bile ku tulis perkataan beban ni cam tak sesuai lak kalo study ku samekan dengan beban sebab bagi aku study ni tanggungjawab aku n not a burden..burden bagi aku perkataan yang sangat berat untuk study..aku je kot yang pikir camtu..ape ape jela..tapi kerje kerje lain selain dari study memang ku panggil beban..contohnye bile ade masalah emosi/jiwa..tu satu beban yang amat berat untuk dipikul..masalah perasaan ni tak nampak pom di mate tapi ya RABBI,berat gile bile rase sendiri..menasihati,memberi semangat memang senang tapi sendiri merase belum cukup utk berkate kate..mungkin pade aku je kot..ye aku mengalaminye sekarang,haihloh haihloh tak pernah nak pk pasal neh tetibe je kan,rinie sayamkan,ku pikirkannye..haih,aku sudah beso kot~pheww..
sejak aku masuk tahun 2 di fakulti perubatan ainshams pada okt 08 sampai la sekarang,aku maseh tak percaye akan semua perubahan yang berlaku pada aku dan sekitar aku..kadang-kadang tak dapat diterima dek akal..banyak sangat perubahan yang secara logikal akal aku masih belom dapat ditafsir..aku pom kadang-kadang menggaru kepala tidak memahami keadaan sekeliling..buleyh aku katekan,semua berubah,amat berlainan daripada pemerhatian aku mase tahun 1 dulu..adakah aku je yang menerime perubahan ini atau yang lain turut merase?dan semakin pk semakin aku tak paham ape yang berlaku sebenarnye..kikiki buat penat je berpikir pasal tu,wat habis neurotransmitter je..
mase memang berlalu tanpe menunggu aku skit pom,n aku lak cam semacam membiarkan saje mase itu berlalu tinggalkan aku..dalam hati ku berkate,sampai hati tinggalkan aku tapi aku tetap tak kejarnye..tiap kali masuk tahun baru azam aku takmo tangguh tanggguh study tapi bile masuk tahun baru ,buku baru,n belajar baru sikit,aku rase cam tak berbaloi nak revise awal awal..tak logik punye alasan kan?kalo la ibu ayoh aku tau neh kompem kene lecture 24 jam..ahak~tapi tu la yang aku rase sejak aku kenal masuk sekolah neh ape..tapi bile keadaan dah jadi cam sekarang,banyak gile lagi tak revise,n this sunday ade kuiz thorax lak tu,memang la aku tak dapat wat pape,kalo boleh semua buku ku nak pegang dalam satu mase..haihla..hahahaha entahpapejekan aku..
okaii ape ape pom final praktikal aku dah berlalu untuk 2 subjek,satu ku rase the worst ever praktikal yang aku pernah buat n yang satu lagi alhamdulillah okaii~hahaha tinggal 2 lagi,satu this 21st may n satu lagi 30th may,haihla~these 2 subjects neh aku takut jugak,agak trauma la aku,entah,n for essay n oral final semuanye bulan jun n july..erm just pray for us to do the best..AJA2 AMY,BERUSAHA!(maseh bernada separe semangat,tulunglah datang lagi separe tu..)
'~aim for the BEST n BEAT the rest~'

6 comments:

Si pairidaeza said...

apakah contoh2 perubahan yg cik amy mksdkn ni??bole huraikan?hehee

amy mohd nor said...

hahaha perubahan yang saye sendiri pom taktau inche pres..kawan-kawan,doctor-doctor,dewan kuliah n paling obvious subjects~hahaha

athirahbaharuddin said...

ko dh dua tahun dlm fac medic.kalo agak2 malas ni bole wt ko survive smpi abes,no hal.teruskan bermalasan kawan.*sigh*=)

"kalau ombak tak dapat diredah, usah cuba ditawan tsunami."

Anonymous said...

amyyyyy

amy mohd nor said...

tira: aiseyh,tsunami tu,aku skrg ombak kecik pom lame tak jumpe~

akhialgebra:jojo??~hahaha

amy mohd nor said...

tira: haihla,ombak kecik pom aku dah lame tak jumpe,mintak simpang la tsunami tu..kire2 nye final tu ala2 tsunami ke?

akhialgebra: jojo??!!hahaha

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.