Pages

Sunday, May 10, 2009

..hepi IBU day..

ku dedikasikan lagu istimewa dari indigo n ucapan selamat hari ibu kepada 3 orang wanita penting dalam hidopku tak termasuk bakal mak mertua(hehehe..) iaitu:
ibu.
istimewanye name itu seistimewa dengan orangnye..penat lelah ibu bawak aku ke hulu ke hilir sembilan bulan(er..tak hengat cukup ke tak 9 bulan 10 hari ke terlebih..) n seksa melahirkan aku,jage aku,didik aku,manjekan aku,kemaskan beg aku bile tiap kali nak masuk hostel n time nak datang mesir(n ape lagi eh) etc etc sampai la aku dah nak umo 20 tahun neh memang takde sape pom dapat balas..hatta aku gantikan dengan sejuta pound sterling,aku tetap tak dapat balas balik semua tu..
cume ibu harap aku dapat jadi insan bergune,biar hasil titik peluhnye itu tak sia sia
maapkan segala salah silap angah ibu,maap susahkan ibu dengan kerenah manje n mengade ngade..maap sebab bebankan ibu dengan mengalirkan air mate selalu especially bile tibe waktu masuk hostel kembali(hehehe..ayoh pom sekali,sowi..~)..dulu ibu layan aku macam anak manje,sekarang ibu layan aku macam kawan baik beliau n aku amat suke bile dilayan begitu sebab aku boleh kongsi ape ibu rase..ibu penat ke,ibu sedih ke,ibu gembira ke or even ibu marah mesti ibu kongsi dengan aku..haihloh haihloh aku rindu ibu..
ma.
insan yang paling patut dihargai sepanjang hayat aku selain ibu..sebab beliau la yang jage kami 4 beradik sejak dari abang aku lahir sampai la adek aku yang last tu masuk hostel tahun neh..sebab time kami kecik kecik dulu,ibuku kerje,bile aku da beso n masuk secondry skool baru ibuku berhenti kerje but sampai sekarang ma tetap jage kami,n ibuku sekali pegi lepak kat umah beliau tiap tiap hari sekolah~ayohku siap warning lagi cakap,
"kalo takmo bagi ayoh duit takpe lagi tapi jangan biar ma hidop susah,ingat tu!"
haip haip ayoh~ma same je dengan ibu malah lebih lagi manje kan kami adik beradik..cakap je nak makan ape,kompem ma masok je hari tu jugak,haihla,ku nak balik malaysia^^
kak tie.
sepupuku yang sporting gile r even kat sekolah terkenal dengan cikgu paling garang(beliau kate memang gen kami jadi cikgu garang garang semua,ye eh?hehe aku memang garang pon~)..beliau mengajar biologi di SMK Chukai..beliau neh anak ma tapi da kawen n ade anak sorang yang berumo 11 tahun(anak beliau memanggilnye mak)..so beliau termasuk r dalam list special aku neh.hehehe




ayoh.
tak termasuk senarai hari ibu but aku mau dedikasikan ucapan hepi belated bestday semalam~semoge diberkati Allah selalu^^

2 comments:

atiqahmki said...

amyyy, awat jari awak berinai kat gmbr plg atas tuu?
kawen eh kawen kawen eh?
tak gtauuuuuuuuuuuu.
sob sob.amy balek bape hb smpai bape hb?

amy mohd nor said...

hahaha tu baru betunang la..
nanti balik kite jemput,kalo xleyh datang awak tgk melalui webcam,hahaha,kite,insyaAllah balik 27 july till 1st oct~

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.