Pages

Tuesday, May 5, 2009

..aku takde kerja..

aku pikir aku takde kerje,even aku tau dan sangat tau yang aku memang ade kerje yang bertimbun-timbun.contohnye study,study,study dan study.dan juge study.tu je kerje aku disini selain kerje yang lain contohnye shopping(yang terpakse aku hentikan buat seketika kerana belanjawan yang tergendala),bace novel(yang selalu je aku buat bile aku da boring study even aku tak study pom..),dengar lagu n juga layan jiwang.haihla,sentimental aku rupenye..
semalam mard telah perdengarkan aku lagu lame yang mengungkit kembali kisah kisah lame or zaman dolu dolu..aiseyh memang sekali layan memang recalled balik semua kenangan tu..zaman aku mude mude dulu,haih aku da makin tue rupenye..
bile da sedor aku neh semakin hari makin tue,aku teringat pula tanggungjawab aku sekarang sebagai seorang insan di atas muka bumi neh..apekah sumbangan yang telah aku beri selama hampir 20 tahun kat atas dunia ni..
yes i'm nobody who doesn't have any special talent to show.. just an ordinary girl who try to at least give a little bit of her energy to Malaysia..aku takde bakat berbahas,main muzik(dengar lagu no prob~),wrote an excellent article(tulis blog tak termasuk),juge takde bakat kepimpinan n also i'm not the genius one..ye la dengar mopp cite psl dak top 10 SPM 06 buat aku rase,wah betape aku ni just an ordinary gurl~namun aku tetap bahagia dengan diri aku begini,sebab walau tenage yang ingin aku sumbangkan pade negara tak nampak secare mate kasar pade pandangan masyarakat tapi aku tetap ade sumthing yang aku akan sumbangkan suatu hari nanti..
ye aku hanye budak biase yang maseh mencube utk bertungkus lumus memulun ke semua buku yang berdebu akibat ribut pasir semalam..ye MASEH mencube,belum betol betol mencube..takpe,aku akan ingat tanggungjawab aku,kawan kawan please remind me also..aku harap we will be a good doctor utk masyarakat kite..
bile aku bace kembali artikel yang di tulis doctor zaty aka kak zaty(my senior) pasal artikel doctor dituduh melepak even ade ramai pesakit oleh orang 'BESO' tanpe usul perikse terlebih dahulu,aku jadi sedih..apekah doktor itu hanye robot yang tak boleh rehat langsung..sudah penat belaja bertahun tahun dan kerje siang malam tak hengat dunia semate mate bimbangkan kesihatan pesakit terchenta tapi oleh kerana tertangkap macam melepak,terus dilabel pemalas buat kerje..oh manusia memang senang berkate kate,bile sendiri merase baru tau langit tinggi atau rendah..doktor2 yang dituduh melepak tu sebenarnye intern yang sudah habis waktu bekerje setelah oncall semalam(kalo dah name oncall maknenye da 36 jam la tu bekerje..)..erm aku tak tau la macam mane kite nanti,hope we will give the best even people treat us badly..
ingat inilah tanggungjawab kite,amanah masyarakat bagi pinjaman(masuk lambat~erghh..) utk kite belajar,so balasan kite kene la terbaik jugak~lagipom kerje neh satu ibadah,bak kate inche presiden kite(memang betol,saye setuju!),jadi tunaikan dengan yang terbaik..bile mendalami dengan sebaik mungkin,insyaAllah kite boleh menambah iman dan ilmu di dada tanpe rase rugi sedikit pom..itulah yang aku rase amat rugi jika aku tak dapat mende tu semua dari ilmu yang aku pelajari sekarang neh..kurniakan aku hidayah ya Allah~ape ape pom tanggungjawab terhadap islam lebih penting^^

3 comments:

Si pairidaeza said...

support chik amy!!
waahh..dah comel la blog die~
kuat2 sokmo deh!!

Unknown said...

phewww...

amy mohd nor said...

inche pres: bereh boss~~

nadia:huhuhu melepaskan angin yep~

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.