Pages

Monday, February 2, 2009

bidayatul hidayah..

semalam telahku hadirkan diri ke kelas ustaz safwan after maghrib..
yep bg memenuhi mase cutiku agar aku rase aku xrugi akhir nnt..
apakah kehidupanku sekarang??apekah apekah?
sedih sebab aku xmacam sorang budak neh..
aku kagum dengan keteguhannye mempelajari ilmu akhirat dari melalaikan diri daripd dunia yang melalaikan ini..oh Tuhan,apekah diriku ini???
sedikit sebanyak dapat ku simpulkan dari ustaz safwan,
aku ialah hamba yg selalu melupakan tuhanku~
aku teruk aku teruk aku teruk..
suke membazir mase dgn perkara2 xberfaedah sgt..
namun dalam masa yg same,aku bersyukur..
Allah masih kurniakan nikmatNya padaku...ampuni aku ya Allah..
ok,bidayatul hidayah bermaksud PERMULAAN JALAN HIDAYAH..
bermula utk mencari hidayah,kite perlu pelajari beberapa adab..
semalam aku pelajari adab dalam ketaatan..iye kite perlu taat pada Allah..
ada ibadah fardhu n ibadah sunat..fardhu asas kite n wajib buat n sunat tambahan..
laksanakan perintahNya dan jauhi laranganNya..sesungguhnye itu la yg terbaik buat dirimu..
dalam bab ibadah ni,bab kate ustazku itu,
sile la kite tgk org yg melakukan ibadah melebihi diri kite,contohnye para ulama'..
mcm mane para ulama' dapat melakukan ibadah tanpa rasa jemu dan bosan sedangkan kite mengaji 5 minit cam rase 2 jam..huhuhuhu pk pk pk ..
dalam bab dunia lak,ustazku berkate lagi..
sile tgk org yg lbh rendah dr kite..maksudnye kalo la kite makan makanan yg xberape best
lepas tu nk merungut atau nk buang ke ape,cube pk saudara kite yg kat palestine at bosnia tu,
makan ke x diorang dalam mase sehari??cukup ke set meals utk sehari cam kite??pk pk pk..
kite kene ingt Allah maha mengetahui segala yg terzahir dan tersembunyi..
pk la dulu pro n cons sebelum buat sesuatu..Allah maha melihat dan mendengar..
supaya kite xlalai dengan dunia,plan la mase kite betul2 agar mase xdibazirkan begitu sahaja..
ade mase rajin2 la pegi kelas agama cik amirah oiiii..
huhuhuhuhu apekah aku??bad amy..uhukhukhuk

p/s:aku hanye ringkaskan ape yg aku blaja semalam,maaf ilmu ku belum cukup lengkap..

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.