Pages

Wednesday, July 8, 2009

..seKEJAPnye..

fuh~sedar tak sedar aku dah mula nak menarik nafas lega.esok.hari yang akan melepaskan aku dari title 2nd year ainshams university.aku harap aku pass this year with flying colours la.amin ya Rabbi.

bile tinggal satu hari je lagi neh[note:esok exam psycho],aku tetibe teringin mengimbas kembali ape yang aku buat sepanjang hampir sepuluh bulan bergelar pelajar tahun 2 perubatan ainshams neh.

aku mulakan kuliah dengan hepinye sebab aku bergelar senior,jumpe kawan kawan n semangat pom tengah baru lagi time tu.tapi malangnye,tahun neh subjek lebih taf sikit n sistemnye berlainan daripada time 1st year dulu.dan aku tidak suke dengan sistem itu.tapi aku maseh cube berseronok sebab subjek nampak lebih interesting n lagi senang paham n aku dapat imbas kembali ape yg aku tak paham last year.tapi..

[dengan word tapi lagi]tahun neh,aku tido banyak dalam kelas sbb kerusinye best,pemalas gile nak bace buku time any exam,head banging pom lebih kuat,DEPRESSED pom banyak,selalu sgt menghadap laptop,etc etc etc..
kesimpulannye: AMY BANYAK BAZIR MASE TAHUN INI.peh.
(ape ko hengat ko tu bijak cam elstein ke ape?boleh blah!)*sekadar monolog dalaman*

anaTOMy: saye suke sume doktor tahun neh especially doc hany.wohoo.he's a very good doc r wa cakap lu.pergh.sume bende beliau tau.respek gile r.then aku rase head n neck r paling susah aku nak hafal dalam byk2 subtitle utk anat.hampeh.abdomen n pelvis n perineum boleh tahan lagi.n aku paling tak suke thorax,sebab banyak bende nk kene hafal(aku benci hafal relations).neuroanatomy paling best~~^^wheeee..(anatomy ialah subjek yang aku paling kurang tido dalam kelas.)

physioLOGY:doc ebtessam telah wat aku rase sangat tricky tahun neh.soklan soklan physio memang tricky.wohoo,ku selalu pikir soklan physio neh susah tapi hakikatnye senang tapi jawapan tu susah.haih.then cam bese,walaupom subjek neh hardest tapi ku tetap terlelap secare majoritinye.the best part goes to CNS n renal~aku paling tak suke ENDOCRINE.

BIOchemistry:aku rase tahun neh aku takde chemistry dengan subjek neh.selalu wat aku keciwa aje.hampeh.maybe sebab systemnye menakutkan seperti :perluke wat on9 kuiz?nape nak amek markah kuiz banyak?dan tetibe time final,menyebabkan aku dapat 'biochemistry shock'[bapak ridiculous punye markah]. tapi seronok je bace biochem neh sebab aku lebih paham ape yang aku blaja last year..

HIStology:hehe subjek neh memang majoritinye aku terlena indah dibuai mimpi ngeri.hehe. aku hanye tak tido time 1st class doc ebtehag then revision class doc ebtehag.sebab doc ebtehag head of department,so kene dengar btol2,mane tau dapat tips2 utk berjaye dalam exam.yang lain,xperlu ku cerite kat seneh.SANGAT pathetic~dah la slide2 nampak cam same je sume.sakit mate aku skodeng dengan mikroskop tu.tapi time exam ku tetap HAMPEH.adoiyai.

PSYCHOlogy:dengan psiko nye aku katekan,memang psiko r kalo belajar subjek neh.hahaha aku tak paham sangat,wat2 paham je.aku paling suke time blaja pasal sleep sebab doc tu cam ayah aku.ha ha ha. yang lain aku tenggelam dalam lautan ketidoran afrika utara..

konklusi:ade intergration dalam sume subjek neh.malas stadi,ko boleh bla amy..
papai tahun 2.harap harap berjaye.result 18 hb heh.heeee gile menakutkan.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.