Pages

Sunday, April 5, 2009

..april..

aku tak nak nyanyi cam fazley tu..
tu lagu orang bercinta..
tapi bile tibenye bulan april neh buat aku terfikir banyak bende..
tetibe sume bende aku nak fikirkan..
april,bulan yang paling ramai dalam kelas aku capai umo masing masing..
buat aku terfikir,kami sudah beso,da masuk zaman dewasa..
masing-masing da berumo,tapi bersedia ke kite bertitle DEWASA n act like one?
sudah matang ke cara berfikir?kelakuan kite tepat ke?
yang paling penting,ingat tak kite semakin menghampiri kematian?
mungkin ramai gumbire bile tibe bestday masing masing..
sume harap orang wish n kasi hadiah(n aku pom sekali) but,
berape kerat yang ucap time kasih ibu ayh susah payah lahirkan dan besarkan saye?
berape orang yang menangis sebab teringat maut itu semakin mendekat?
aku akui aku tidak pernah..yang aku pernah buat merajuk sebab ibu ayah tak wish bestday..
suppose aku,ANAK mereka yang susah payah mereka besarkan dan dewasakan aku,ucap terima kasih pada mereka..
tamboh ;agi,selalu je nak rebel ape yang ibu ayah suruh..padahal mereka menyuruh ke arah kebaikan ku sendiri..huhuhu sayam ibu ayoh,maapkan anakmu ini..
mati itu pasti,tapi taktau bile..
bersedia ke aku nak mati?pasti tidakkkk..
bukan saje dengan alasan nak nikmati hidopp lagi tapi dengan alasan aku masih teramat sedikit amalan kebaikan..tak pernah luput dari dosa..
sedar dop?Allah kurniakan macam macam nikmat ke atas diri neh tapi payah dan terlalu sombong untuk diriku ini mengabdikan diri padaNya..
sering dalam kesedihan mencari Nya sebab takde orang nak bersame bila susah,
dan sering lupakanNya bila gumbire sebab ramai je yang mengaku kawan time tu..
amirah,sedarlah,hidopp neh da tak lame..
decide which one better,of course for THE ONE n ONLY,ya Rabbi..
april,buat aku fikirkan tentang hidoppku as a medical student..
macam tak sedar tetibe 'owh,next month da final..'
pastu gelak gelak,buku tak bace,bile nak exam baru nak grab..
ape ni??ape sume ni amirah?
cube sekali jadi rajin baca buku.,belajar rajin rajin..
dop malu ke sume orang da rajin?
ibu pesan pe?ayah pesan pe?dengor gop sekali..
bile dop paham mula la nak menyesal,tapi after that takdop usaha pom nak jadi better..
eeiiii,i think i don't deserve all of this but i thank to Allah for give me all of this..
please try to be a better person..
april,buat aku terfikir sudah hampir 2 tahun aku belajar dalam bidang medik..
tinggal 4 tahun lebih lagi untuk habiskan sume neh..
ape ye yang aku dapat n buat time grad nanti?
keputusan macam kak batah or macam abg shuib ke?
buley cakap arab tanpe tergagap ke?
a good doc?a good muslimah? a good wife?err,exclude the last one..
m,ade jodoh,ade la..waaaa dewasa...
amirah sile terima hakikat yang diri tu sudah dewasa..
not a kid,huhuhu ibu...i still a kid for my ibu la..
april jugak buat aku pikir,'owh da nak balik malaysia'..hihihihi suke suke..
plan?hurm,balik dulu,kang plan nanti nanti..
april jugak tande masuk summer dan aku pikirkan kepanasan,ketidakselesaan nak tido dan jua exam final sekali lagi..hmph..

owh,hepi bestday faris..^^

4 comments:

Anonymous said...

besday kak leha jgn luper..22 april..beli adioh beso2..

amy mohd nor said...

baik kak leha...
patik menurut printah~~hahaha

hanglipoh said...

yup.betul 2 amy..
jom kite berubah utk kebaikan bsm..
huhu.cayok2!!

amy mohd nor said...

yup..usaha daunpisang..
daun..emm buah pisang xdop?lapo..

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.