Pages

Tuesday, September 1, 2009

satu SEPT

hari ni satu sept 09.
dah sebulan entah berape hari aku duk kat umah di malaysia.
dan fungsinye?ah tak payah susah tanye ibu saye,pasti beliau jawab xde pape.haha ha haihla.
dan sejak ramadhan neh,aku perasan tiap tiap hari Allah anto rahmat kat bumi kite neh.
hujan.ha ha ha haihla.aku nak mandi hujan tapi tak sanggup tanggung risiko.he he .

tapi bersyukurlah wahai manusia,Allah masih sayangkan kamu.
masih mampu menyedut oksigen secara normal di atas muka bumi neh.
sememangnye Allah maha pengasih dan penyayang.
kalo dilihat sekeliling kita,tak payah tengok jauh jauh,depan mate kite pom dah bermacam maksiat berlaku,tapi betapa penyayang nye Allah,langsung Dia tak turunkan azab serta merta.
masih beri peluang bertaubat,insafi kekhilafan diri.
tapi manusia tetap manusia.lupa menjadi lumrah.rase diri lebih berkuasa.
lalu,yang diturunkan Allah adalah bala penyakit.
sakit yang diturunkan agar menyucikan diri yang terlalu banyak dosa.
sebab bile sakit baru ingat Allah.alhamdulillah sebab masih mampu mengingatiNya.
dan mengapa kamu masih belum bersyukur wahai manusia?

welcoming the THIRD year!
aku bace buku microbiology smlm.tetibe nak cari pasal h1n1,he he jumpe!
entah,aku tak tau ape yang aku patut cakap pasal 3rd year.
same or lain?sometimes tak sabo jugak nk mula.
beg sekolah baru dah ade.kasut sekolah baru belum ade.
baju sekolah perlu dibawa ke?
n sometimes aku jadi takut.apakah aku mampu mengekalkan semua itu?
tiap kali nak menjejakkan diri ke tahun baru mesti aku membayangkan diri rajin gile study.
pegi kelas awal,study kat library,tak pedulikan ape ape asal study hard!
namun,
keputusannye hampeh.tak pernah sekalipom rajin.ah seminggu dua ade la kerajinan tu.
bile masuk minggu ke 3 sampai minggu depan nak exam,jangan harap aku nak rajin.
jeles.siyes aku jeles sebab ade orang boleh hadap buku tu biar aku tengok muke dye dah jemu gile hadap buku buku tu sume.sometimes nak jugak aku tebiu diorang neh.
'formula apekah yang anda pakai utk mengelakkan dari kebosanan itu meguasai diri?'
ha ha ha huhuhu adoii.mungkin inilah keadilan Allah terhadap hambaNya.
agar kite bersama capai kejayaan yang same tanpe perlu jeles jeles.sume ade kelebihan diri.
azam aku utk new term neh biarla aku jadi rajin.
[ah.aku masih belum mampu merealisasikannye.sedih :( ]usaha AMY!ngeee:D

3 comments:

Dr Marami said...

tahik... dop rajin tapi mumtaz... genius!!

amy mohd nor said...

cesss marami...

amy mohd nor said...

cesss marami...

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.