Pages

Sunday, August 30, 2009

.kisah PELIK.

kisah satu:

tiap kali merdeka,yang aku tau sume pakat duk tunggu bunga api berdetum tepat pukul 12 mlm.
tiap kali merdeka,yang aku tau ramai la duk terkinja kinja kat konsert mcm hilang mentaliti.
tiap kali merdeka,sume duk pakat hepi cam entahpape.
then bile tanye pasal kemerdekaan,mula la menggaru kepala yang tak gatal.tak ke pelik tu. dan aku pom naik heran,ape motif kegembiraan itu sebenarnye.bukan aku tak suke merdeka,tapi care menyambut tu tak kene dengan motif kemerdekaan.haila.entahla.yang paling aku tak tahan pasal tema baru 1 malaysia tu.ade la iklan bertemakan 1 malaysia neh.ade 3 orang neh,melayu,india n cina.si india n cina neh rambut bukan main lagi hitam,tapi si melayu neh lak,perang kalah mat salih.hurm.

kisah dua:

kat shopping complex.1 ramadhan.lagu raye.apekejadah baru pose tak sampai satu hari da kuar lagu raye?adooiii.aku makin hari memang makin tak paham la dengan malaysia neh.ape pose tu utk raye ke ape?huhu siyes la,kalo la Rasulullah ade lagi,mao menangis baginda lihat kite sume neh.entah la.aku pom xdapat nak wat pape.cume mampu mendoakan kesejahteraan negara. moge dipelihara agama kita,insyaAllah.hurm

mungkin aku yang pelik sebab baru terpikir sume bende neh.

2 comments:

Unknown said...

the good side of a amy.. selamat merdeka geng!

amy mohd nor said...

hepi merdeka to u too!ah,welcoming the 3rd year~

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.