Pages

Sunday, September 13, 2009

..23..

23 ramadhan.
sume sibuk.sibuk sesibuknye.
sibuk cari lailatul qadr,sibuk wat kueh raye,sibuk beli baju raye etc etc..
naaa..penim gak pikir kueh apekah yang aku nk kene buat.
my mom kate bekas kueh ade 24.
jatuh rahang aku dengarnye.mau muak gile wat kueh kalo nk wat 24 jenis.
[buat 1 adunan pom dah bosan..he-he!]
lastly diskusi punye diskusi,takdek jugak keputusan akhir.
hurm.buat je la yang mane rase senang dibuat.[cookies]

surau belakang umah aku tengok dah penuh balik.
ha-ha!klako lak.macam macam la manusia neh.
awal ramadhan kene pg surau b4 azan isya' sebab takut tak cukup tempat.
pertengahan ramadhan lak,kalo pg time iqamah pom boleh duduk saf depan lagi.
mane entah yang berebut tempat tu.aku pom xtau.
akhir ramadhan esp 10 mlm terakhir la kan..
kene pg awal balik sebab tak cukup tempat.
hu-hu!memang susah nak konsisten dalam hal baik neh.
tak kate kat sesape,kate kat diri sendiri jugak.
kalo hal yang tak berfaedah,senang je nak terus konsistenkan diri melakukannye.
tapi kalo hal baik neh,perlu latih diri 40 hari baru la jadi amalan diri.[insyaAllah]
tu la.memang kene bersusah payah kalo wat sesuatu kebaikan.
same la cam study.
kene study,faham,hafal,rajin belek buku etc etc..
baru boleh skor cemerlang.
tapi kalo takat bukak buku,belek belek,tengok tanpe perasaan,
kem salam la kat result banyak banyak.
haihla~

aku ade bawak balik buku utk next term.
buku microbiology.ade.
aku ade bace.sikit sikit.
nak kate tak paham langsung,aku paham jugak sesikit.
nak kate aku memang paham,memang penipu.
entahlah.bende baru.susah kalo tak blaja lagi tapi kite nak paham cam esok exam.
wat sakit otak aje.pastu xde mood,letak buku,wat kije lain.
xpom tanye orang,nak kene bace buku ape ye.
ha-ha!jawapan aku senang.pegi bace komik.[under 18 best!]
okaii,jawapan baik skit,pegi la bace buku yang senang nak paham.tu je.
alang alang bace,hapal trus.memang mantopp la nanti.wahla!
xpom,lenkali bace buku yg kite dah blaja.
recirculate balik memory yang hilang lepas exam hr tu.
ade gak input tu,at least kite dah paham before this,xde r sakit otak sgt.
naa..aku pom tak tau ape yang aku crap kat sini.
end.[abang aku pom sukA no 23 neh.23 memang KOOL kam.]

2 comments:

athirahbaharuddin said...

ms aku nk wat post sal The C tu,tjuk asal dia is 23.cm byk gk bda y kaitan ng 23 ni.
aku maleh aa nk sokong statement ko,
tp bole la.agak cool num 23 ni

amy mohd nor said...

ouh.nape nk wat 23?
teringat bj bola teng no 23 kam?
yg baju kelab bola tu.hehehe
neway ko mmg kne akui 23 mmg KOOL.

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.