Pages

Tuesday, August 25, 2009

..at TWENty..

..hoho,no more TEENS at all amy
u r TWENty then behave like one..
kene matang,jangan nakal da..haha
adoii..sume orang pesan tu.
hah,satu lagi,jangan ponteng pose,curi curi makan.hehe
okay!okay!okay!dengar nasihat..hehe
tapi ye ke?up to u babe..hurm.
dan sekali lagi aku terpikir.

bertemankan keriuhan bunyi segala jenis kenderaan kat depan balkoni tingkat 9 rumah sewa kakak jijah,aku masih hanye a plain n an ordinary gurl who turn to be the same ordinary n plain woman[maybe,someday].haha the definition is different actually.PLAIN n ORDINARY bagi aku kat sini lain dari kate erti sebenarnye daripada mana kamus dewan or oxford dictionary or whatever.

dan petang itu,masih memanjangkan lagi akal fikiran ku.aku tengok betape sibuknye kereta tu sume,maybe kejar nak balik rumah bukak pose,or nk g bazar last minute atau suke ati diorang la.dan aku pikir,aku macam tu ke nanti?sibuk macam tu ke?tension camtu ke nak cari duet?nak bine kerjaye?nak hidup okay,stabil tu sume.hurm entahla.

actually sampai sekarang aku masih tak percaye aku dah lalui sume neh.sume perkara yang orang dewase buat.maksud aku,perkara di luar alam persekolahan.aku da masuk universiti.before that,tebiu kat sane,tebiu kat sini.program ntahpapantah aku pom tak tau.then now,i'm tWENTY and a medical student.ces,ingat just a cita-cita time nk fulfill soklan cikgu time primary skool je,but then alhamdulillah its actually will be my job one day[insyaAllah].

plain aku tak same cam orang lain.ordinary aku pom takkan same.aku bukan nak jadi seKOSONG plain tapi aku nak jadi plain TERISI.ordinary aku bukan seBIASA begitu aje tapi aku nak LUAR BIASA punye ordinary.dan itu adalah diri aku.aku punye kelemahan tapi tak semua itu lemah.terpulang pada diri ini nak ubah lemah itu kepada kelebihan.

tanpa aku sedar,ramai lagi yang hebat,yang cipta name ,yang punye pelbagai kelebihan talent or whatsoever.ye,aku sedar sebab aku dah lame leka dalam dunia ciptaan aku sendiri.hidup seorang amirah.apela yang istimewa sangat.takde istimewa pom.tapi aku,tetap bahagia dalam dunia itu.sebab bagi aku,aku hanye patut give the best in whatever i have to do then tunggu,doa,tawakal supaye get the best result.tak perlu aku pedulikan orang lain.bukan completely ignorant,tapi aku tak perlu jeles nak jeles kat orang lagi better dari aku.i know,aku tak hebat pom,tapi asal aku bahagia,no matter what,aku tetap mao hidup dalam dunia itu..

biar aku cipta sejarah aku sendiri even orang lain tak heran n peduli pom.but its still my own story book.n as the author,aku tetap mao the best for the story line.in every n each word aku harap membawa makne besar dalam hidup aku.dan bile hari semakin pantas berlalu,terpikir ape pengisian sepanjang 20 tahun neh.ape yang aku da capai.alhamdulillah setakat neh perjalanan hidup aku masih belom tersekat di tengah jalan.tapi hidup aku tak jugak sentiasa lurus.ade bengkoknye.kiri n kanan kadang kadang ade gak r&r.tempat aku rehat,tenang pikiran before start the journey semula.and sometimes aku ade gak wat u turn,pikir n tengok balik ape aku buat n keputusannye.then,aku pusim balik n keep moving foward.

so,jejak kaki ke alam dewase neh perlukan kematangan berfikir.betol,tak semua yang kite impi boleh jadi kenyataan,but then tak salah dare to dreams n FULFILL it.kalo bercakap tentang impian memang panjang kisahnye,tapi apapa pun,aku impi yang terbaik dalam hidop..bak kate hlovate,live well or live hell?u choose.pergh!~~

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.