Pages

Saturday, April 2, 2011

masih berfikir 7

"assalamualaikum ma.."
"waalaikummusalam.Nia?"
"ye ma.neh Nia neh..hehe rindu ma.."
"ya Allah budak bertuah.lame tak call rumah kenape?Nia sehat?"
"alhamdulillah ma.sehat aje.alaa saje je taknak call selalu.nanti ma tak rindu Nia kalo selalu call.and kalo tak call selalu baru ade cite nk gosip gosip dengan mama..hehehe maalish* ma sebab buat ma risau.."
"takpe.ma faham Nia.saje je buat Nia gelabah.hahaha.."
"hahahaha mama neh,ade ade aje la..hurm..ma,boleh tak Nia nak tanye satu soalan?"
"tanye la.Nia nak tanye ape?resepi gulai lemak cili padi ke?"
"ish mama neh.ke situ pulak.bukan la."
"habis tu Nia nak tanye ape?" 'pelik.selalu tanye pasal resepi..'
"err..ma,ape name orang yang risik pasal Nia tu?" 'adeh muka ku dah panas...'
"ooo nak tanye pasal orang tu ke?patut la bunyi macam terketar-ketar aje.malu ke?"
"alaaa mama neh.takyah la usik usik.." 'adeh..suara pom dah bergetar sekali neh..'
"hahahah Nia Nia..cover la sikit kalo ye pom awak malu.." 'alahai,dah besar pom anak aku yang sorang neh'
"maaaaa~~huhuhu dah taknak tanye la kalo camneh.."
"ala merajuk pulak anak manja mama sorang neh.neh la yang ayah dan mama bimbang sangat nak lepaskan Nia neh.macam budak budak lagi perangai.tak berubah langsung."
"ma dan ayah bimbang nak lepaskan Nia?"
"ye la Nia.parents mane yang tak bimbang nak lepaskan anak mereka.lagi lagi anak perempuan.dah cukup sempurna ke Nia untuk suami Nia?dah cantik ke belum sabar Nia untuk pikul tanggungjawab seorang isteri dan ibu?banyak lagi perkara yang merisaukan mama dan ayah Nia untuk lepaskan Nia.."
"ma,u do sound like tokwan la rite now.hehehe "
"see.mama tengah serius boleh pulak dia gurau gurau lagi.."
"ala ma.Nia faham.one day i will be a mom too,ma.insyaAllah.Nia paham ape yang ma rase.tapi ma,nak jadi pefect tu mungkin takkan berlaku,tapi insyaAllah Nia cuba yang terbaik.sebenarnye ma,Nia dah buat istikharah dah.."
"oh ye ke?so macam mane?"
"hurm.tu yang Nia tanye name dia tu.ma aje yang belom bagitau lagi."
"bukan ke Nia dah tau ke name dia?yang Nia syok sangat berbual dengan mak dia hari tu.."
"ala ma.seriously,Nia tak ingat makcik yang mane satu.kan hari tu ramai aje mak classmates Nia yang lelaki datang."
"hurm..betol jugak tu.kalo tak silap ma la kan,Anas kot...haaa betol.Anas."
"Anas?hurm..name penuh dia ?" 'ramai aje classmates aku name Anas.yang mane satu eh..'
"mama tak sure la sayang..nanti mama tanye mak dia balik..so,Nia nak terima ke?"
"hurm,hold on lagi kot ma.nanti kalo dah tau name penuh dia,Nia bagitau mama balik ok.Nia pom nak diskus jugak mende neh dengan ma n ayah,tapi taknak la tru the phone.."
"baiklah,mama faham,nanti kita bincang lagi pasal neh.okay la Nia.mama nak pegi sediakan dinner utk ayah pulak neh.nanti bising pulak ayah kelaparan.."
"okay ma.send my regards to all ok.salam ma."
"waalaikumussalam sayang.."

dah cuba buat.
tapi tak banyak sangat.
3 kali aje.
cuba buat 3 kali aje.
dan tak pasti jugak ape.
mimpi?
tak la bermimpi sangat.
n jugak tak pandai nak memandai tafsir mimpi sendiri.
hati?
separuh terima separuh tidak.
takleh terima sangat keputusan hati.
tak teguh.tak tegar.
betol la..
memang kena mintak nasihat pada yang pakar neh.
kalo pendam sensorang payah jugak.
haihlaa...

"aku nak tanye ko satu soalan boleh?"
"ape dia?semacam aje aku tengok ko neh"
kerutan di dahi Padi di pandang serius. 'macam mane la aku nak buat ayat pertanyaan neh..'
"erm..ko pernah jatuh chenta tak?" muka sehabis innocent cuba ditayangkan sebaik mungkin.
Padi jatuh rahang. 'biar betik!'
"cube ko ulang balik soalan ko tadi Nia..." 'ini Nia ke or Nia kene rasuk neh?'
'alahai Padi neh..saje je..' "hurm.takkan ko tak dengar kot..ko pernah fall in love?" muke tegas cube ditunjukkan.serius.
"pernah kot.ala ko pun tau aku camne kan.ehehee.." Padi senyum gatal.
"ko takpayah tunjuk muka gatal ko depan aku Padi.ish minah neh memang la."
"habis ko tanye aku soalan tu.aku kan cepat jatuh chenta.."
"Padi.tu bukan jatuh chenta.tu cepat cair namenye.ala ko neh,cepat la serius.."
"ye la ye la.tak pernah kot.macam ko cakap tadi la.aku kan cepat minat orang.nak nak yang cute macam kawan Redza tu..hehehe"
"ish ko neh memang la.cesss.." 'takleh pakai punye Padi neh..ish.'
"hahaha tanye sangat.anyway.nape ko tanye soalan luar alam neh?ko jatuh chenta ke?sape orang bertuah tu?zharif?"
Nia Raudhah menjeling tajam pada Nuraina Solehah.aka Padi. 'OPSSSS!'
"ko masih gaduh dengan dia ke?" 'mulut aku neh memang la kan...'
"takde la.dah ok.cume tak sebaik dulu kot.."
"korang neh kenape sebenarnye?aku pom tak faham kenape dengan korang berdua neh.."
"hurm.Padi.aku tak rase aku nak cerita lagi la..maaf eh.."
"ok aku faham.anyway berkaitan dengan soalan ko memula tadi,ade kaitan dengan pape ke?"
"takde pape.saje tanye soalan luar alam.ehehe"
"betol neh takde pape?" 'macam bukan aje..'
"serius.okey,off topic.esok boleh tak teman aku jumpe doc praktikal aku kejap?aku ade hal sikit la dengan dia."
"boleh aje.lepas kelas aku free aje."
"thanks Padi."
"not a big deal la sis."
senyum.
syukur.
'thanks sebab faham aku.'
'welcome mate.take your time to heal.'

*maalish = asif = maaf

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.