Pages

Wednesday, March 16, 2011

masih berfikir 5

mama pesan kalo boleh usahakan lah utk buat solat istikharah.
tapi aku rase aku belom mampu atau tergerak hati lagi nak buat solat sunat yang satu tu.
entah.tak dapat aku jelaskan macam mana.
tapi aku pom tak ingin sume neh mengganggu fikiran aku yang sedia serabut neh.
setakat neh,doa aje la yang aku mampu.
itu pom aku rase tak cukup kuat lagi kot untuk aku buat keputusan.
sememangnya aku serahkan segalanya pada yang Esa.
'ya Rabb,kurniakan yang terbaik buat diriku.'

kalo dinilaikan diri ini (read nilai diri sendiri,bukan menilai orang lain),aku rasa aku masih belum layak utk pegang title tu.
aku tak rasa aku dah layak utk jaga makan minum pakai anak orang.
ye la,diri sendiri pom kelam kabut lagi nak jaga,inikan nak jaga anak teruna orang.
bukan nak hidup sehari dua dengan dia,kalo boleh (insyaAllah) biar lah berchenta sampai ke syurga kan.
tapi tu la..
aku tak rase aku mampu.

perasaan?
entah.nak kata aku excited,excited la jugak.
rase dihargai la kan.
ade jugak yang pandang dan sanggup nak amek kite sebagai menantu.
tapi mostly,aku rasa takut kot.
sebab tetiba aku rase aku dah dewasa.
kena hadapi semua ini.
berdebar debar pom ade jugak.
tapi kan..
ade satu sudut kat jantung aku neh,yang membisikkan tidak pada risikan itu.
aku pom tak pasti mengapa.
aku cuba menghalau bisikan itu tapi tidak berjaya.
aku rasa malam ini,aku mesti lakukan misi itu.
insyaAllah.ya Allah kuatkan aku.hmphh..

"Nia,apsal aku tengok ko 2 3 hari neh cam ade sesuatu yang tersembunyi aje eh?" tanye Farah pelik.
betol,kelihatan Nia banyak termenung.
macam tengah fikir masalah aje.ade prob lagi ke dengan Zharif tu?
"hurm,ape yang ko tanye aku tadi Farah?"
"see.told u so.takde la,nmpk ko 2 3 menjak neh banyak termenung?kenape?ade prob ke?"
"ish takde la yang.ko je kot takde kerja tengok aku sape suruh.hehehe.."
"ish budak neh main main la plak..serius,tak pernah tgk ko cmneh.ko ade simpan sesuatu dari kitrg eh.." Farah cuba serkap jarang.mane tau mangsa akan termakan jerat nye.ehe gosip..
"haaa serius seyh xde pape.ko takyah buat gaye nak jadi repoter takde gaji ok.serius tak pape."
"cess,panggil aku repoter takde gaji lak.ko tu perasan as artis takde name kenape.wekkk.."
"hahahaha budak budak ..wekkk jugakk.."
"ish korang 2 org neh ape kes?esok kuiz la weh.study study.."tegur Padi yang sejak tadi tekun menghadap buku opthal.
maklum la,esok kuiz baru nak bace buku.
kami memang budak medik.
"neh si Farah neh yang kaco aku dulu..cube ko tegur si Farah neh Padi."
"mane ade,ko tu yang tengok buku macam nak tembus,tapi kepala dah melayang ke uk agaknye.."
"wah sesuke ati mengata aku.."
"KORANG!ish.esok kuiz ok.aku nak concentrate neh." Padi mula tukar mood garang dah..
"baikk.kami diam cik Padi.selamat study..maaf..hahaha"
opss.Padi dah menjeling tajam.baik sambung study.


"kau rase dia akan terima atau tak Redza?" tanya Anas dengan muka innocent nye.
"hurm aku xpasti la Nas.aku takde la rapat sangat dengan dia tu.setakat gurau gurau or pinjam pinjam buku aje la.tu pun sebab same batch.kalo tak payah gak aku nak bercakap dengan dia." balas Redza sambil melabuhkan punggung disebelah Anas Zakuan.
pelik dengan kawannya yang satu ini.tetibe muncul di Egypt dan tetibe jugak cakap...
"ish aku risau la Redza.dia macam tak kenal aku aje.." ujar Anas dengan muke yang berkerut.
"besar jugak masalah kau neh Anas.takde angin takde ribut tetibe keluar statement yang buat aku sakit jantung,memang takleh bla la ko neh."
"sorry la bro.tak sengaja.kebetulan segalanya cam boleh setel kat sini,tu yang aku usulkan jugak even ye la sounds not logic at all at 1st kan.ehe thanks mate.or syukran awwi.."
"duh.not a big deal la habibi..hahaha"

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.