Pages

Thursday, March 17, 2011

masih berfikir 6

1998
"Fatimah,ade orang bagi bunga neh pada awak.katenye dia suka awak.hehe " ucap Nia kepada salah seorang kawan karibnya,Fatimah sambil menghulurkan bunga yang diperbuat daripada straw minuman. 
trend tahun tu..semua orang tengah 'gila' buat bunga daripada straw minuman.
makin kaya lah tauke kilang straw.haihla..
"sape yang kasi neh?" tanya Fatimah pelik sambil menyambut bunga matahari itu.
"hurm..better ko tanye budak tu sendiri.." balas Nia sambil menunjuk ke arah pengawas itu.
"siapa?anas?"
"a ah.." hehehe tetiba jadi match maker yang tak bertauliah pulak aku neh..
see.kecik kecik dah pandai mengorat.macam macam la.
tapi mase tu takde la se advance budak zaman sekarang.advance tak advance,baru darjah satu dah pandai hantar surat chenta.memang takleh bla langsung.
ouh lupe.mase neh kami darjah tiga.hormon menggatal baru nak ade.hehehe
Fatimah juga memandang ke arah pengawas itu .
kelihatan pengawas itu sedang menunduk,konon konon sedang baca buku teks bahasa melayu tahun 3,tapi muke dah merah macam kene simbah dek minyak afiat versi minyak panas.hangat!
"kenape dia bagi bunga neh pada saya?" tanya Fatimah konon konon innocent.
Nia tergelak dalam hati.haih lagi mahu tanya ka? sudah gaharu cendana pula,sudah tahu bertanya pula..
"ala,dia minat awak la tu.tapi malu nak hulur sendiri.kebetulan tadi saya lalu tepi dia,terus dia suruh saya bagi bunga neh pada awak.amacam?terima tak"
"hehehe.." Fatimah senyum malu..
tak sampai 2 jam selepas itu,satu kelas telah mula bergosip pasal Anas minat Fatimah,Anas bagi bunga matahari pada Fatimah dan macam macam lagi.
reaksi mereka berdua.haha macam budak yang baru jatuh chenta la..bayangkan sendiri macam mana..

buzz..
zharif : salam.sehat x?

Nia memandang skrin laptopnya dengan rasa tidak percaya.
jantung nya mula berdenyut dengan kadar tidak tentu hala..
'biar betik mamat neh..nak jawb ke tidak?'

zharif : hello.r u there?nia?

'jawab je la...'

Nia Raudhah : wsalam.ye nk ape?
zharif : oh.ade pun.sehat x neh?
Nia Raudhah : inche zharif.kalo awk sesaje nk tanye kabo kat sini,baik xpyh tegur kat ym neh.n mcm yg awk nmpk kat kelas la,tu pun kalo awk nmpk,saye sehat,alhamdulillah.
zharif : alhadulillah awk sehat..hurm,awk ok x neh?

'alahai mamat neh memang la menguji kesabaran aku betol la..'

Nia Raudhah : ok aje.nape x ok?
zharif : xde la.saje je tanye.actually,sy nk mintak maaf pada awk.pasal dulu dulu tu..sudi x maafkan saye?

'wow.dia mintak maaf tu Nia..'

Nia Raudhah : hurm.sy dah xmo ingt pape dah pasal sume tu..saye pun mintak maaf jugak la sbb berkasar dengan awak.ehehe emo..
zharif :  naaa.it's not a big deal.hurm harap kite kawan macam dulu lg boleh x?
Nia Raudhah : ape ape pun awk mmg kawan sy.cume,x ok kot kalo nk sebaik mcm dulu.sbb kite kan ats nama kawan aje..
zharif : yup2.faham..ok la.hati dah lega bila awak maafkan saye..hehe :D
Nia Raudhah : me too :D
zharif : undur diri dulu.tc salam
Nia Raudhah: wsalam.

'eh,mamat klasik tu lagi.Redza pun ade skali..'
"hey Nia.ko buat pe kat sini?" tegur Redza mesra.dijelingnya pada Anas di tepi.hehe kaku nampak.tengok anak dara orang macam tak pernah tengok pompuan.
"hi Redza.cari roti skit.payah xde roti kat umah,nanti semua kelaparan aje..maklum la orang bujang.." senyum segaris untuk orang di tepi Redza.
"ooo.eh,lupa kenalkan.neh Wan Anas Zakuan.kawan aku time sekolah dolu dolu.roomates tegar aku neh.."
"ooo..ouh ye ke?yang bagi pendrive hari tu kan? " tanya Nia cuba menghidupkan perbualan.
"yep..eh Anas.." Redza menyiku Anas yang kelihatan macam di alam lain aje. 'kot ye pon nampak ...'
Anas kembali tersedar.terpinga pinga.'astaghfirullah..'
"ape?" muka Anas berkerut memandang Redza.
Nia mengangkat kening.Redza tergelak sakan.
"haih kot ye pon nak berangan,tak payah la nak berangan kat tengah tengah supermarket neh cik abang oi.."perli Redza selamba..'kemaruk bebeno la kamu neh Anas..'
"ces.perli aku plak.awak jangan layan sangat si Redza neh Nia." balas Anas pula.
 'ces takleh tolong cover langsung kawan aku sorang neh'
"ye la ye la.macam macam  la korang berdua neh.aku bla dulu la Redza,Anas.ade kerja plak sekejap lagi neh."
"hah ye la.hati hati jalan tu.kang susah ati pulak cik abg sorang neh " ujar Redza selamba..
Anas menjeling tajam. 'tak habis habis nak mengena aku.cett.'
dahi Nia berkerut..'cik abang?sape?' "baik.pegi dulu,salam :D"
"waalaikumussalam .." jawab jejaka berdua itu serentak.


"dia macam tak kenal aku aje Redza.."
"macam mane dia nak kenal.korang jadi classmate pon setahun tu aje,kalo aku la,memang aku tak kenal ko langsung."
"tapi kan,mak aku cakap,dia kenal aje aku time berbual sakan dengan mak aku hari tu.."
"haih ko neh.cube ko pergi cermin muke ko tu,compare la muke ko time darjah tiga tu dengan muka ko yang dah umo 22 tahun sekarang neh.same ke?"
"aku rase cam same aje.or makin ensem kot.."
"banyak ko punye ensem.ayat langsung xleh bla.pirrrrahhhh"
"ces.tak puas ati nampak dengan kehenseman aku neh.heheh "
"hey brader.manyak perasan nampak ini hari.kot ye pom dah kemaruk sangat,cepat cepat la mula kan langkah tu.."
"ces.ko memang la.dah siap dah?"
"dah.ko tu cepat la sikit.."
"okes.aku ingat hari neh nak cuba al-kahfi la.rase macam yakin aje."
"serius?ok.ko bace,aku semak."
"on."

bersedia.
takkan nak jadi ketua keluarga yang takde rupa ketua kot.
cakap nak bina baitul muslim.hehehe
-wan anas zakuan wan mustafa

2 comments:

atiqahmki said...

amyyyyyyy jel*taaaa. waa sukenye tulisan2 amy kt siniiii.
n matangnyeeee x sangka dulu suke main2 lip*d orang je kan. haha.
sorry terbukak lak cite lama.
igt kite lg tak?
pe ce amy pe ceee?

atiq aka ika. yg COMEL. hahah. sebut comel mesti terus igt sape en?kan kan?

btw, on a more serious note, sgt suka tulisan2 amy. kite baca byk2 terus. hehe. n yes, kite igt kan budak2 medic sume rajin baca buku je tak buat bende lain. haha.rindulah amy, bile nak jumpe neh.

amy mohd nor said...

ya Allah.thanks ika.
hahaha of course kite igt awak.
deskmate mane boleh dilupakan.kan?
ehe kite cmneh la.ade turun ade naik.
ika kawen cpt2,sng la nk jupe kat kenduri.ehe :D

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.