Pages

Tuesday, March 15, 2011

masih berfikir 4

"Allah.ya Allah.astaghfirullah."
Nia beristighfar panjang.terjaga daripada mimpi yang tak cukup indah pada malam itu.
"betol la mimpi neh gangguan syaitan,ya Rabb.hurm.."
dia memandang ke tepi.dilihatnya Padi yang masih lena.
'mungkin dibuai mimpi indah kot.'
berfikir sebentar sebelum menggagahkan diri melangkahkan kaki ke bilik air.
'rugi kalo lepaskan peluang neh.'

"Allahuakbar.."
menangis la Nia.
menangis meminta keampunanNya.
menangis meminta keredhaanNya.
menangis sebab menyesal ape yang telah kamu buat selama ini.
menangis selagi kamu masih mampu menangis.
jangan dibazirkan air mata itu untuk perkara yang tak patut ditangisi.
biarlah.pedulikan semua kata,jelingan atau kutukan orang lain.
janji,kamu dan diri kamu dan Allah jua memahami hati mu.

"Assalamualaikum mama.apa khabar?"
ucap Nia perlahan selepas mendengar talian di sebelah sana di angkat.
sayu kedengaran di sebalik suara itu.'mengapakah?'
"ma,kenapa ma?" hatinye mula berdegup dengan degupan luar biasa.
"Nia..harap Nia dapat bertenang.."
"ma kenapa ma?" suara Nia mula bergoncang..
"ade orang merisik pasal kamu..."  erkkkkk..
"u say what?" lacrimal glandnya mula berhenti berfungsi.
terasa juga saliva glandnya kurang menghasilkan air liur.
tekak terasa berpasir.. "biar betol ma.sape?"
difikir kembali,takde siapa pon yang boleh dikatakan ye la berminat pasal dia..except..
"ma,please dont tell me it's him.."
"nope.orang lain Nia.ma pom terkejut jugak."
"sape ma?"
"classmate Nia jugak dulu.dah grad dah sekarang,nak masuk kerja dah pom..tapi ma ckp kat mak dia,nt ma tanye Nia dulu camne camne.so,camne Nia?setuju?"
"ish ma neh.direct nye la tanye Nia camtu aje.ma rase cmne?classmate Nia kat mane?"
"ma and pa rase Nia yang patut fikir n buat keputusan sendiri .budak tu classmate Nia mase sekolah rendah dulu.mak dia berkenan kat Nia time berbual dengan Nia kat majlis arwah Sakinah hari tu.."
"ooo dia ke?hurm tengoklah camne camne dulu ma.Nia pom xtau nak cakap ape time neh.mengejut sangat kot."
"baik.Nia sehat?"
"sehat je ma.tengah bosan,tetiba teringat kat mama,tu yang call neh.hehe."
"haha alhamdulillah Nia ok.Nia,ma nk solat maghrib dulu ok.kirim salam kat semua tau."
"baik insyaAllah.assalamualaikum ma."
"waalaikummussalam"


merisik.meminang.bertunang.dan berkahwin.
alamak.
wah.terasa nak jadi budak kecik balik la pulak.
taknak rase semua neh.
taknak kerja,taknak berchenta,taknak dewasa.
rase tak selamat.
alahaiiii..

"Nia,tadi aku nampak mamat yang panggil kau dengan panggilan klasik dekat kedai ammu bakar."
"huh?kau buat ape kat kedai ammu?" tanya Nia kembali. 'mamat klasik mane pulak neh?'
"aku pegi beli barang kejap tadi.dan kau jangan nk alih topik.kau ingat tak mamat yang panggil kau baju kaler kaler tu.yang describe warna baju tudung kau bagai tu.."
"ooouhhh mamat tu.so kenapa?" tanya Nia pelik.pelik sebab Padi nampak beria ia benar pasal mamat tu.
"takde la saje je bagitau kau.tetibe ternampak td.hehe.."
"oookaaayy.kau neh,memang la,serius cam takde topik lain nak bercakap la tu.haihlaa"
"ala Nia.dia cute aje.n lebih cute bila dia tau name kau.buat aku curious aje,ye la sebab tetibe aje panggil cam kenal sedangkan xpernah lak aku nampak dia sebelum neh.nanti aku ade masa,aku nk korek dengan Redza la."
"ya Allah Padi.betol la kau xde kerja kan.pegi masak la weh.aku lapar la.."
"eh bukan ke Farah yang masak hari neh?"
"a ah,saje suruh ko sebab nampak cam kau dah xde kerja sgt nak pegi korek hal mamat tu dengan Redza."
"ces.tu nak perli aku la tu.sorry beb.aku dah kenyang.kau pegi la makan roti ke ape ke.malas aku nak masak." balas Padi sambil membaringkan diri ke atas tilam. 'syoknye tido'
"tu nak sambung tdo yang tertangguh dalam kelas tadi la tu" perli Nia  lagi.
"sebok la kau.pegi main jauh jauh.nt asar kejutkan aku tau."
"ye la ye la.bace doa la weh nak tido.main pejam aje.dlm kelas td kompem x bace doa neh."
"aku bace dalam ati la sebelum pejam tadi.dah jangan kaco aku."
"haih..Padi Padi..macam macam la kau neh.."

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.