Pages

Monday, May 2, 2011

sebab aku sayang mesir

ya Allah.
alhamdulillah sangat sangat.
memang takdir Allah amat indah kan.
bersyukur sangat sangat sebab dapat datang sini,n dapat menuntut ilmu dengan doktor doktor hebat kat sini.
always.
and always hati ini disejukkan or di'calm'kan dengan kalimah indah yang terkeluar daripada mulut lecturer.
bile hati resah sebab terfikir pasal isu doktor lebih ramai daripada pesakit 2015 nanti,
then a doktor mengajar dan mengeluarkan statement "u will be a good doctor insyaAllah one day".
mase tu perasaan inferior tu tetibe cm hilang begitu saje.
dan yang ade semangat nak jadi a good muslimah doctor.
then bile otak sedang berfikir dan hati sedang merasa teruja dengan proses yang berlaku dalam sume sistem badan manusia,doktor mengeluarkan ayat ayat al-Quran yang berkaitan dengan proses tersebut.
bertambah rase teruja dengan kehebatan Allah dan rase sangat kagum dengan ke'cool'an doc tersebut mengeluarkan ayat ayat Allah tersebut.
dalam hati,berdoa semoga kite dapat jadi macam doktor tersebut.
dan aku masih ingat ayat Dr Thanaa Helal* pasal proses homeostasis** manusia neh.
i dont remember the exactly sentence but bunyinye lebih kurang  cmneh la.
'Allah dah jadikan kite memang dengan sebaik baik kejadian.if ade defect sikit (means dapat penyakit),even dah sembuh tapi proses sembuhan itu tetap tak sesempurna dengan kejadian asalnya.'
contohnye la kan,awak jatuh dan luka.
pastu proses sembuhan dengan adenye scar,so dah tak sesempurna yang dulu la kan.
(means ade defect la skit)
even with plastic surgery pom,akan rase kepalsuan tu if perhati betol betol.
memang ciptaan Allah neh sangat hebat.
ya Rabbi.
sesungguhnya ape yang aku belajar sekarang neh suppose mendekatkan diri aku denganMu ya Allah.
i must.

haihla.sebab ini la yang menyebabkan aku terlalu attach dengan mesir neh.
even orang arab lain selalu buat aku sakit hati dan buat aku benci mesir,
tapi bile pk pasal doc,hati memang jadi tenang.dan sayang mesir balik.
paling suke bile doc bergurau macam bergurau dengan kawan and layan macam anak sendiri.
sebenarnyekan,sangat la rugi if kite tak guna peluang dapat belajar kat sini utk be a better person in the future.
terlalu amat merugikan diri sendiri.
sebabnya,kite ade para ilmuan yg hebat.
tak kira daripada ape bidang sekalipom.
espcially budak medik.
dapat belajar teori lebih.
kalo nk belajar skills,boleh aje buat attachment or if nk lagi rajin,buat attachment kat sini.
dapat double,arab amiyyah + skills.haha insyaAllah.dalam perancangan.
pastu di'triple'kan boleh tambah ilmu agama etc etc etc.
nk belaja bahasa french ke, jepun ke,or even korea pom boleh kat sini.
cume,yang penting TAK KENAL putus asa la dalam nak mencari ilmu tu.
kalo dah malas tu,duduk sebelah hospital pom takkan dapat jugak ilmu tu.
heheh tak kate kat sape sape.
kate kat yang menaip neh. + __ +
one more thing,mesir mengajar aku berdikari is the best!
mase neh memang boleh kenal sape yang dikatakan the true friend.
anyway yang selalu mengganggu perasaan aku tu,thanks la sebab tolong mendidik kesabaran aku.
even ye la.meletup jugak akhirnya.
maaf ye if terkena tempias.hehehe :D


sayang bebeno ke aku neh?

* doktor pathology ku.antara yang terbaik :D
** proses fisiologi dimana proses dalam badan seperti tekanan darah,suhu badan etc etc diseimbangkan dengan keadaan persekitaran luar yang berbeza. (see kat sini pom dah nampak kehebatan Allah :D)

2 comments:

Muhd Iqbal Samsudin said...

dengar macam best, insya-Allah, saya juga akan ke sana...

amy mohd nor said...

memang sangat best!come join us.jangan lepaskan peluang terbaik :D

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.