Pages

Tuesday, May 17, 2011

perah otak dengan bersungguh sungguh

buku contengan jalanan belum masuk setengah buku lagi dibaca.
tapi telah buat aku berfikir panjang.
panjang gile berfikir.
dengan sangat bersungguh sungguh pulak tu.
dah 3 novel aku bace.
sume nye pasal cinta.
tak kire la camne jenis gaye jalan cite untuk ketiga tiga buah novel tu,yang pasti memang jenis berchenta dengan manusia aje.
ade jugak la pasal mencari cinta hakiki tu.
tapi tu la..sikit je kot.
dan bile bace contengan jalanan by hlovate,sekali buat aku ke la la land.
bukan tido keboringan.
tapi berfikir dengan sehabis mungkin sampai masuk alam yang lain.
paham tak?ke aku sorang aje jenis camneh?
hurm,aku jenis cepat absorb dalam keadaan.
jenis fokus yang melampau kot.
maksudnye,bile aku berminat in a thing as an example buku cite cam harry potter,selalunye bile aku dah habis baca tu,aku cam tersedar 'eh aku kat dunia realiti rupenye..and magic takde pom dalam dunia neh..'
macam tu la lebih kurang.
terlalu mendalami kot.
same je utk sume perkara yang aku berminat.
sampai kadang kadang aku rase aku hidup dalam banyak jenis alam.
alam umah malaysia,alam kawan kawan mesir,alam taiping , etc etc.
cam each alam tu aku ade karekter aku tersendiri.
hur-hur-hur..
now i really do sound like someone who has multiple personality disorder rite..
haihloh..
takpe la.
dan sekarang ape yang buat aku berfikir dengan melampau adalah life.or hidup.
erti hidup.
tujuan hidup.
dan aku tau je jawapan nye..
addin.
the way of life.
cume yang menjadi persoalannye,sejauh mane kite praktikkan addin tu?
bagi aku,sememangnye selalu on off la.
ye..actually memang akan timbul jugak soal sekular tu.
just sedar atau tidak aje sebenarnye.
yang terang terangan tu memang la boleh ditegur or dinasihat.
but kalo yang indirect neh camne?
means bile tak sedar rupenye kite telah sekular dalam sesuatu perkara..
nauzubillah.
doa.
selawat.
go back to Quran and Sunnah.
ya Rabb.selamatkan jiwa kami.
amin.

nota kaki : jangan lupa wasiat terakhir Rasulullah ini.
nota jari kaki : hidup aku sangat jiwang sekarang.apekah?
nota tapak kaki: tak rugi kalo aku lepaskan dye kan?kan?kan?

4 comments:

Dzuu Haniin said...

hehe..biasala tu novel dihabiskan dalam masa 1 hari.

saya habiskan masa tiru yong hwa nyanyi banmal song.kamben!selamat boleh jawab parasite tadi.haha

amy mohd nor said...

aiseyh.ade bakat nk jadi yonghwa ke?nt boleh la kak amy jadi fan nt..

Dzuu Haniin said...

haha..yonghwa tak cukup pitch nak tarik

amy mohd nor said...

*kecewa*

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.