Pages

Tuesday, May 10, 2011

masih berfikir 9

langkah kaki diatur dengan berhati hati menuju ke dewan kuliah.
namun pusat pemikirannya langsung tidak dihalakan kepada subjek yang bakal dipelajari di dalam kelas nanti.
ada sesuatu yang lebih menarik perhatiannya...
atau dengan perkataan yang lebih tepat ialah yang mengusutkan otaknya.
sejak berita penolakkan telah disampaikan kepada pihak yang berlawanan hari itu,hatinya kian resah.
pemikirannya juga kian berputar ke arah itu melebihi had sebelum dia membuat keputusan untuk menolak.
sudah puas dia memohon petunjuk Illahi namun dia tetap buntu.
tiba tiba sahaja dia kembali memikirkan risikan yang diterima olehnya berbulan bulan dahulu.
tiba tiba sahaja hatinya menyatakan satu keyakinan yang dia sendiri merasakan itu adalah satu keputusan gila.
dan tiba tiba sahaja otaknya mengeluarkan satu idea yang agak membunuh.
'terima saje risikan itu Nia.'
itu yang sering terngiang ngiang di telinganya sejak seminggu yang lalu.
namun mulutnya masih tegar dengan keputusan yang diberi.
lagi pun,malu la kalo tetiba sahaja ingin menerima setelah menolak.
itu belum dicampurkan lagi dengan tahap ketabahan hati mengumpul kekuatan menyuarakan hasrat itu kepada ma dan ayah.
haihloh..memang la sindrom final exam dah berjangkit dalam diri aku sekarang neh.
tengah tensen kot.
pastu mula la tetibe rase nak kawen punye penyakit datang.
heh.
ye kot,maybe sebab tu la kot aku duk terfikir pasal neh aje.
haihla..

sebenarnya...
ade satu rahsia yang aku pendamkan seorang diri.
dan tak mungkin aku luahkan kepada sesiapa pun hatta ma or Padi sendiri.
dan rahsia ini hanya Allah dan aku saje yang tahu.
sebenarnya memang agak penat la aku berahsia begini.
berat sangat untuk aku tanggung seorang diri.
namun aku tahu dan sedar,aku ada Allah yang sentiasa mengurniakan aku kekuatan meghadapinya.
sebab itu la, i always keep this secret to the end of my life alone.(if it happen to be like that la kan..)
rahsia ini mengajar aku menjadi orang tabah dan kuat meghadapi dugaan.
rahsia ini jugak telah banyak mendekatkan diri aku dengan yang Maha Esa.
dan rahsia ini jugak yang banyak mengubah diri aku kepada yang lebih baik daripada hari semalam.

perjuangan.
mungkin ini hanya perjuangan yang remeh kalo nak dibandingkan dengan para syuhada di Palestin.
namun ketahuilah perjuangan ini bukan juga perjuangan yang amat mudah untuk dihadapi oleh diri ini.
sudah ramai yang sudah tewas kerana lemah untuk melawan perjuangan kecil ini.

jatuh cinta.
pernah tak jatuh cinta?
entah.
aku pun sebenarnya taktau macam mane nak menggambarkan perasaan jatuh cinta neh.
maybe aku boleh conclude as always ingat kat dia aje in everything we do kot.
cam mabuk kepayang la kot.
haha.
gelak gelak.
jangan main gelak aje.
kene atas batang hidung sendiri baru tau langit tu tinggi atau rendah.
tapi serius cakap,jatuh cinta is not an easy thing untuk kita pandang remeh.
sebab jatuh cinta adalah satu perjuangan.
perjuangan menahan diri dan nafsu daripada terjebak dalam perkara yang tidak patut.
dan inilah perjuangan kecil yang sedang aku lalui sekarang.
'Ya Rabb,aku pohon kekuatan.'

"hey Nia,awal sampai hari neh?" sapa Suraya sambil tersenyum mesra.
"heh,tetiba nak jadi pelajar cemerlang hari neh.ko pom ape kurangnya.lagi awal dari aku lak tuh.."
"hehehe this day punye lec cam interesting aje.tu yang sampai awal tu.takmo ketinggalan any part of it."
"ooo,patut la.aku pom same."
"Nia,ada orang panggil ko.."ujar Suraya sambil menunjukkan ke arah dia..
'huh ape yang dia nak..' bebel Nia sambil berpaling ke arah si dia.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.