Pages

Wednesday, November 11, 2009

..word by word..

kite.
TAKkan.
same.
dengan sesape pom.
kite.
amat.
berlainan.
aku.selalu.wonder.ape.yang.orang.lain.pk.
kadang kadang aku rase nak masuk aje dalam pemikiran orang.aku nak tau ape yang diorang pk.kenape pendapat kite tak same eh?pelik jugak.sebab kadang kadang aku rase pemikiran seseorang tu memang luar alam.lain dari yang lain.maybe itu yang dikatekan CREATIVE.

aku sangat jeles bile orang dapat pk luar alam neh.kadang kadang idea mereka sangat bernas.aku rase semakin aku tau banyak mende n semakin aku bace banyak buku,aku rase semakin pemikiran n jiwa aku tersekat.takde dah maksud luar alam tu.aku hanye berfikir dengan stick to the facts only.langsung tak KREATIF.aiseyh.

tapi.
yang paling aku takleh terime bile orang yang TERLALU creative berfikir.pendapat dye macam budak TAK matang langsung.unlogical punye pendapat.siyes cam berasap je kalo dengar.tapi tu la,bile kate TAKleh terime pendapat dye,mesti keluar pasal hak asasi bersuara.hoho kalo tau pasal hak asasi bersuara,tolong la keluarkan pendapat yang boleh diterima akal.tu je.

hurm.
memang kite SANGAT lain.kalo same je sume mesti bosan.iye.aku paham.sebab tu la aku sangat curious nak tau ape yang orang pikir sebenarnye.ape yang ade dalam hati diorang.tapi.bagus jugak bile aku tak tau.maybe kalo aku dengar or aku boleh bace pemikiran orang,mane tau aku boleh TERCEDERA ke.hehehehe.biarlah. masing masing ade pendapat.noktah.

and.
aku TAK rase kite boleh redha/tawakal utk satu benda tanpe usaha utk menyelamatkan/mendapat mende tu.ouh okay.maybe aku bukan seorang yang alim kalo tibe mase utk bercakap soal agama.tapi as one of umat Islam,aku tau yang aku takleh redha tanpe usaha.hey,every rezeki takkan datang bergolek tanpe usaha.contohnye kalo someone tu dapat lucky-draw pom,maybe sebelum neh dye ade wat amal kebajikan n Allah balas kebaikan dye dengan rezeki lucky-draw tu.who knows rite?

dan aku rase usaha itu sangat la penting.tak kire la last minute ke ape,yang penting kite mesti ade usaha tu.terpulang pade diri seseorang utk care berusaha tu.yang penting usaha dahulu baru boleh tawakal/redha.n jangan buat mende remeh bile ade mende yang lebih penting yang perlu di buat.sume tu tak bermakne.jangan menyesal atas alasan 'aku tak usaha'.sile menyesal dengan kate 'aku dah usaha'.tapi kalo usaha sambil lewa pom tak jadi gak.berUSAHA biar usaha yang betol punye.baru la terbaik kalo nak menyesal pom.

hehe tu bagi aku la.biar last minute tapi at least ade jugak rase nak usaha.tu lebih baik.aku harap diri neh sentiasa sedar.hidup hanye sekali n every chance ade sekali jugak.kalo tak grab memang nganga je la.cam tira cakap.drooling je la tgk orang lain dah sambar awal awal.jeles tgk orang lain tapi diri sendiri takmo ke depan grab the chance.i mean bukan la chances yang beso beso cam talent contest ke ape,tapi bile dah Allah bagi chance dapat n wat kije bagus,tolong la jangan main main lagi.please stop giving all the nonsense excusses for not did it in better way.selagi ade mase utk usaha,tolong la berusaha AMIRAH.chow.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.