Pages

Sunday, November 29, 2009

..bermonolog dalaman..

mungkin orang lain tak tau camne aku tau.
dan mungkin aku tak tau camne orang lain tau.
ish.aku pom tak paham la.
so the solution is..just let it go.
larikan diri daripada masalah bukan satu jalan penyelesaian.
tu coward namenye.
tapi kalo nk lari tenangkan diri smbl pk solution,itu bukan satu kesalahan.
orang lain nampak macam okay aje sume,tapi dalam hati neh,asyik makan sendiri je.
bile pk pasal nak senangkan hati orang lain je,lame lame diri sendiri yang sedey/penat.
orang lain tu tak pk pom pasal kite.kite je yang penat bimbangkan orang lain.
takpe lah.lumrah alam.sebab aku akan okay dengan sendirinye.

pemikiran neh asyik dianggu dengan anasir anasir yang tak guna dan tak penting.
tapi secara tidak langsung telah memberi impak besar kepada mood sendiri.
kadang kadang hepi.sekejap je.
bile terpikir akan salah satu anasir itu,
terus jadi bad mood or tak memasal keluarkan air mate.
satu kerja yang sia sia telah aku ciptakan di situ.tepuk tangan.haih.
every year mesti ade je perkara hampeh datang dalam hidup aku.
n aku pom dah tak pasti nak usir mende neh camne lagi dah.
so aku just go with the flow.
sebab pape pom yg berlaku aku percaye pd yang satu,Allah.
Dia akan sentiasa ade dengan aku.
n Dia takkan uji aku kalo aku tak mampu.
kalo aku tak dapat cari solution,aku boleh mengadu pada Dia.
secara tak langsung mendekatkan diri aku denganNya.

aku ade masalah besar.prob neh mungkin bg orang lain remeh aje.
tapi ia sangat besar bagi aku.dan aku rase sangat keciwa setiap kali aku pk prob neh.
aku rase rendah diri every time aku berhadapan dengan prob neh.
rase diri neh cam dumb gile aje.rase aku dah byk tertinggal dan ketinggalan.
n solution nye aku masih tak dapat cari.
probnye aku nak speak arabic.
okay.orang boleh bg cadagan bla bla amek la kelas bhs,takyah r balik,bla bla blaja la vocab skit skit,bla bla berlatih la,kwn dgn arab,pindah la rumah,bla bla etc etc....
yeap,talking is easier than done.
aku bukan jenis begitu kalo tibe bab berbahasa.
aku jenis yang perlu seat then learn from the alif ba ta.ouh maybe aku dah kenal abjad tu sume.
aku perlu duduk n learn kenape terjadinye begini dalam satu satu ayt tu.
aku takbley terime ah ayat neh or word neh terus.
kalo tak aku hanye hafal n aku tak paham.dan mende tu akan hilang tinggalkan aku lagi.
ah.neh prob aku.aku dah pk lame.n dah naik kematu kepala memikirkannye.
takpe la.aku selesaikan sendiri.wait n see je la.
angah dah penat pk la bang.siyes penat.n i just cant decide what to do.....what should i do bro?

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.