Pages

Monday, May 12, 2014

stranger 01


"ape name penuh ko?"
"Nur Iman binti Mohamad."
"ko grad mesir kan?"
"aah."
"U mane?"
"Universiti Ain Shams."
"ooo.apesal ko ni,aku tanye sepatah ko jawab sepatah?"
"penat.baru lepas post-night."
"bukan ke ko dah  tido tadi dalam kereta?"
'haihlaa mamat ni memang la takde perasaan agaknya.aku tak sempat jejak tanah luar hospital lagi dia da ajak aku pergi shopping baju raya dia pulak.puasa ramadhan pon belom,beria beno dia nak raya.ish'
"takat 5 minit takde maknenya dipanggil tido,"jawab Iman sambil memucungkan mulutnya.
"alaa teman aku kejap je pon.beli kain kat kedai nagoya je nanti.ko tolong aku pilih kain mana yang sesuai untuk aku pakai raya nanti,"pujuk Adib sambil mengunyah nasi goreng ayamnya dengan penuh nikmat.wajah Iman dipandangnya sekilas.
'muncung-muncungkan mulut pulak minah ni.cute jugak heh'
"ko sungguh tak nak makan ni?sedap tau makanan kat restoran ni."
"tak selera la doc Adib,perut saya sebu nanti kalau telan makanan tengah otak tak berapa nak betul ni."jawab Iman dengan nada tidak bermaya.'ya Allah mata ni dah berat betol ni.'
"ni apehal ko panggil aku doc adib ni?kan masa bekerja kan dah habis."
"erkk habis saya nak panggil ape pulak?"
'takkan nak cakap aku-ko pulak?'
"umur ko berapa?"
"25"
"haaa,panggil aku abang.abang adib sebab aku tua 3 tahun daripada ko."
muka selamba Adib di hadapannya dipandang lama.
'biar betul MO ni.dah la tadi macam nak tercabut jantung aku time dia ajak aku shopping tadi,siap pakat dengan kak che' (staf nurse) lagi tu time mengarah(atau dalam erti kata sebenar memaksa) aku keluar dengan dia.ni nak panggil abang pulak,eee..'
"apesal ko senyap pulak?"tanya Adib selamba melihat muka kelat HO yang dipaksa shopping baju rayanya bersama tadi dah bertukar gaya tertelan seekor katak apabila disuruh memanggil dirinya abang pula.dia tersenyum kejam.geli hati melihat gadis didepannya terkulat-kulat sebab kena buli dengannya dari tadi.
"sebab tak tau nak cakap ape,"balas Iman selamba.dia nampak senyuman kejam adib tadi.sumpah dia sanggup bagi gaji dia sebulan pada sesiapa yang sanggup ganti tempatnya sekarang.
'ek eleh poyo pulak menjawab cenggitu dengan aku.siap ko.'
"aku tak kire,kalo ko panggil doc Adib siap ko.nanti kena denda."
'padan muka,poyo lagi dengan aku.ha-ha'
'ish kerek gile doktor ni.arghhh aku tengah kepala tak berapa nak betol ni,dia buat perangai tak masuk akal pulak.grrr'
"tengoklah.."jawabnya dengan nada yang sengaja makin di'poyo'kan.matanya pula selamba sahaja memandang muka Adib dengan mata mengantuk-malas-nak-layan-manusia-yang-dipandangnya-itu.'haha padan muka,kejam sangat kan,biar ko sakit hati sensorang.'
'grrr.jaga ko.'

hilang idea -,,-

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.