Pages

Monday, April 21, 2014

cita-cita dan kerja

sesape nak mai melawat or nak anto kad raye/kawen or nak meminang(opss) boleh la amek alamat kat atas.keke :P
cita-cita yang aku hanya sebut sejak kecik dan sehingga hari ini aku cam agak masih tak pecaya yang aku bakal bekerja sebagai a doctor.
alhamdulillah.
dan hari tu,time kene tebiu SPA,sedang tengah cuak+blur+senyum tak lekang,interviewer tanye,''ade terfikir nak amek master tak?''aku jawab dengan pantas ''yup,insyaAllah saye mahu sambung amek trauma surgery.''dan inche doc aka interviewer senyum dan bagi nasihat ''okes,nanti belajar sungguh-sungguh ye time HO,study balik sebab u jawab tadi agak tak teratur (aku dapat soklan trauma) dan yang penting jangan give up cita-cita awak tu.''dan sambil membelek-belek file sijil aku,beliau cakap lagi ''oooo budak MRSM rupenye.ok nanti jangan malukan MRSM ok,jangan quit ye.''aku jawab,''insyaAllah,doakan saya.''
serius,macam-macam aku dengar,mostly the bad one la.dan sekarang aku tengah sediakan diri aku ke tahap paling taktau-nak-letak-word-ape tapi yang penting supaya diri aku bersedia dan takkan sesekali berputus asa sewaktu berada di jalan ni.
sebab sesungguhnya ini jalan yang aku pilih.
semoga ape yang aku pilih ni,menjadi ibadat kepada ku.insyaAllah.
doakan aku.biar aku kuat dan tabah.
dah set dah lagu utk amek semangat penuh dalam mp3 ha-ha :D
dan jangan tanya bila aku nak kawen sebab aku pon taktau bila,siapa,dan dimana.
insyaAllah bila tiba masanya,akan terbongkar rahsia yang satu itu.
doakanlah jodoh aku sampai pada masa yang sesuai,waktu aku matang menguruskan hidup aku.sebab nak hidup dengan orang lain,yang sudah dewasa dan mempunyai gaya hidup tersendiri ni bukan senang macam gaya nak beli skirt kat instagram,pilih dan wasap penjual,tak. sebab memang perlu masa utk menerima dan menyesuaikan diri.
so,aku hanya boleh katakan,doakan aku dapat jodoh yang terbaik buat diri aku pada waktu yang sesuai dan yang paling penting,faham aku dan cita-cita aku.'kite' diskus baik punye,biar 2-2 bahagia impian tercapai gituwww.(haha berangan-terlebih-dose-bace-novel :P)
yes that 'onefineday',aku sendiri pon tertunggu-tunggu bila,siapa,dan dimana.heh :D
(psstt~~plus,i'm really enjoying my single life rite now and really need to enjoy it to the fullest sebelum bagi komitmen kat hidup orang lain.so kite enjoy dulu ye!~~ha-ha)

i keep,keep thinking that it's not goodbye
keep on thinking it's a time to fly~~
rindu zaman belajar sudahh..
US.6 YEAR AND HALF.CAIRO EGYPT.

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.