Pages

Sunday, September 8, 2013

BETTER


'realitinya,kite perlu meninggalkan sesuatu demi sesuatu yang lebih baik...'

itu ayat novel Akrilik Atas Kanvas by Aishah Madady,mungkin bakal menjadi salah seorang penulis kegemaran aku one fine day,ha-ha!novel ni tak la menarik sangat untuk jalan ceritanya sebab cam tipikal sangat.kalo dipanjangkan skit zaman keinsafan tu lagi masyuk kot.
no,bukan mahu berbicara/buat review novel ini disini,cuma ade ayat novel ni bagi aku kesan cam novel Versus by Hlovate.

'..maka,yakinlah dengan pilihanmu itu,dirimu berada dalam redhaNya.bukan senang nak tinggalkan sesuatu yang jadi habit kita,tapi biar perit,tetap kena cuba jugak.just berdoa May Allah bless :) ' ini ayat yang aku mahu sambung dari hati aku sendiri.

setiap orang ade kisah masing-masing.ade kisah yang lagi teruk or biasa-biasa aje.cuma basic jalan cerita,masing-masing ade zaman kegelapan yang mereka pernah lalui dan kadang-kadang apabila kenangan zaman tu menyapa ingatan,ia membawa kepada peritnya perasaan dan tenangnya hati untuk diri sendiri yang sekarang.tak cakap diri dah bagus but better than before.
zaman gelap aku mungkin biasa aje.tak la teruk sangat tapi pernah la merasa zaman membazir masa fikir nak jadi cool ikut trend sekarang.tapi tak panjang,aku kembali kepada kehidupan biasa dengan cara aku sendiri.tapi biasa tetap biasa.tak sama dengan better.
aku rase aku banyak lagho mostly sebab aku suka someone.tak kirala sape yang aku suka waktu tu form 3 or bila dah berumo 21 tahun.yang penting,aku kejar benda yang tak kekal.letak perasaan bukan pada tempatnya.letak harapan bukan pada pencipta perasaan.(aiseyh cam jiwang!hehe ^^).tak serah bulat-bulat padaNya dalam menentukan sape sebenarnye aku patut suka dan cinta dulu.padahal sebenarnya sape-sape-entah yang aku suka tu sebenarnya dalam hati aku ni.ha-ha~
serius!
so,bila aku mula sedar di mana sepatutnya aku letak perasaan dan pengharapan tu,yang paling best jiwa aku makin tenang.and part of me wanna grow up.be more mature.

'...sesungguhnya,hanya dengan mengingati Allah hati menjadi tenang' (surah Ar-Rad:28)

aku mula faham dan lebih menghargai kawan-kawan sekeliling aku,lebih bahagia dengan ukhuwah yang telah lama kami jalinkan tanpa sedar.sebenarnye bila kite letak Allah dalam setiap perbuatan yang kita lakukan,semua akan jadi lebih indah.nampak lebih berseri.dan yang penting,dah tak rase nak buat semua benda sebab orang yang ko suke sape-sape-entah tu lagi.even dia takde depan mate aku pon aku dah tak kesah dan malas dah nak amek tahu.dengan itu,setiap ape yang aku lakukan,aku jadi lebih gembira dan tenang.

btw,nak jadi diri aku sekarang bukan senang.macam yang ape aku quote kan tadi,perit kot nak tinggalkan benda yang dah jadi habit ni.maksud aku,macam-macam cara aku guna utk sental-bleach-spin-ajax fabuloso etc utk buang daki-daki tu sume.derita tu Allah aje yang tahu,dan aku rase sesape yang pernah alami ape yang aku alami pon tahu.air mata aje jadi teman.STRESS pon ade ha-ha~tapi alhamdulillah,hasilnya melapangkan jiwa.

dan aku bahagia dengan aku yang sekarang.
cuma perlu lebih berusaha untuk menjadi yang lebih baik.
dan biar perit andai ini juga proses aku mematangkan diri sendiri
just,May Allah bless ;)



0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.