Pages

Saturday, January 15, 2011

masih berfikir 3

"Nia.boleh ke tak boleh neh?hurm?"
"seriously.awak takde soklan lain ke nak tanye saye?haihlaaa.."
"please Nia.give me a chance?"
"no.and when i say no,i mean it very much.and please dont bother me with all of these nonsense ok."
"Nia.."
"ENOUGH!you make me sick with all your ayat ayat bunga and to the hell with sayang cinta etc etc of yours."
mukanye merah.
menahan geram dan malu dengan ayat kasar yang baru sahaja dikeluarkan daripada mulutnya.
serius.
dia betol betol tak suke dengan sume ini.'penipu.sume ini hanya khayalan.cinta monyet tak bawa ke mana..'
lelaki yang ditengkingnya tadi nampak terkejut,namun masih kekal tersenyum.
'gile ape mamat neh.boleh lagi dye senyum..memang laa..haih..'
"Nia.betol.saye tak main main.mende mcm neh,saye tak sanggup nk main main la Nia.."
"cukupla mohd zharif safuan.cukup.walaupun awak ikhlas,hati saye masih tertutup utk sume ni.banyak lagi yang saye perlu fokus.study.kerja.tdo.macam macam lagi.hati dan otak saye takde utk ruangan jiwang jiwang ni sume.."
'ko tipu Nia.ko tipu dye dan diri ko lagi sekali.'
"dan kalo dah takde pape lagi,saye harap saye boleh undur diri sekarang.assalamualaikum."
"Nia Nia ..Nia..."

siapa cakap hatinya tak berbunga bila ade yang sudi menghulurkan peluang utk menyayangi.
siapa cakap hatinya tidak sedikit pun tidak terkesan bila ada yang sudi merindui.
namun.akal dan maruah masih kental.menidakkan segalanye.
biarlah.biar.anggap lah ini hanya satu ujian dari Mu ya Allah.
kuatkan hati.kuatkan jiwa.kuatkan imanmu Nia.
ini hanyalah satu godaan syaitan.jangan kau terjerumus ke dalam jerat mereka.
ya Rabbi.kuatkan aku.
menangis.tangisan memohon kekuatan.berjuang utk sesuatu yang amat payah.
takpe.besar pahalanya Nia.insyaAllah.
senyum.

"farah.."
"i'm sorry Nia.aku bukan taknak cakap,tp serious aku memang perlukan ko dalam meeting td.kalo aku cakap,aku dapat agak ko takkan ikut aku punye.sorry Nia..please sorry.."
"hurm.."
"Nia.pleasee sorry.okay aku janji takkan buat lagi.lagi pun aku tengok ko cam selambe je td.ok la tu.xpayah la nk segan segan dengan dye lagi.korang bukan ade pape pun kan?kan?"
"tengok!nak provok aku ke tu?"
"hahaha takde la.ok ok.aku mintak maaf.serius.sorry..asif jiddan ya habibi.."
"ye la ye la.pegi buat kuih keria utk aku.baru aku betol betol maafkan ko.."
"huh?kuih keria?tradisioanal gile ko..hahah ok,nanti balik malaysia aku belanje ko.."
"cess.bukan belanje ok.n xperlu la sampai ke malaysia.neh mesir neh byk je ubi keledek kalo ko nak pun.dah la,kalo malas tu malas la jugakkan?ade je taktik nk mengelat.ish.."
"ye la Nia.anyway aku sayang ko.thanks for the good ideas of yours mase meeting td.memang berbaloi aku heret ko.hehehe "
"haaa ye la.byk ko punye berbaloi tu kan..dah jgn sebut lagi la pasal meeting td.aku nk delete memori tu sume"
"ye la ye la.jum la balik.Padi masak ape ntah.aku lapar gile.mujur perut tak berbunyi time meeting td."
"tu la pasal.jum bla sebelum kne tangkap dek mane mane JAKSI*.kan tak memasal dapat musyrif* and lecture free"
"jum jum.."

perasaan itu indah sebenarnya.
tapi biar kena dengan cara nye.
hati.
andai sekali kau cuba utk mencuba perasaan itu,amat payah utk kau kembali kepada yang asal.
kau akan menyesal.kau akan derita.
pohon keampunan dariNya.
pohon cinta dariNya.
sesungguhnya dengan mengingati Allah,hati akan menjadi tenang.. (surah ar Rad.ayt 28)
hidup hanya sekali.
gunakan peluang ini sebaiknya.
supaya di akhirat nanti kau takkan menyesal.
payah.
memang payah.
bukan mudah bernafas dalam jiwa hamba.
tapi tetap cuba menjadi hamba yang terbaik.insyaAllah.
mohon kekuatan dariNya selalu.
sesungguhnya Dia maha pengasih dan maha penyayang.
dan juga maha pemurah dan maha pengampun. :D


*JAKSI -jabatan keselamatan sosial islam
*musyrif -lelaki yang bertugas utk menemai wanita pada waktu malam..

hehehe sorry definition x menepati syarat.ngeee ~ :D

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.