Pages

Thursday, January 13, 2011

aku MEMANG emo.

okes.ade org cakap aku pom pikir gune kepala lutut or bahasa sains nye patella.(eja betol cmneh ke?lantak r.)
so bile aku tulis pasal emo kat sini ibaratnye aku pikir gune patella la kan,so aku ibarat meludah ke langit.
maksudnye sbb aku sendiri emo.(kalo aku spit n lari skit ke angle lain,agak agak spit aku tu kne aku balik ke?)
woih.
cube bgtau aku,manusia mane yg tak pernah emo?
kalo Rasulullah mmg aku xmampu nk cakap ape ape.sebab aku xde la alim sangat bab bab sirah neh.
insyaAllah nt kite same same rujuk ustaz/ustazah yg lebih arif.insyaAllah.
anyway emo or we can conclude it as cam marah xleh nk kawal kot.marah melulu xfikir keadaan.
hahaha aku pompuan.aku ade special day as PMS.so aku mmg akan emo gak tiap tiap bulan.
tapi kalo nak emo beragak la weh.xkan hari hari kot.sekali sekala dah r.
nak emo emo sensorang r.kalo sampai orang lain kne tempias tu mmg sebab sabar aku pom dah habis.
selagi aku boleh bersabar aku bersabar dengan sekuatnye.
xde orang mampu tolong aku bersabar.
ALLAH je yang tau betapa aku pohon kpdNya kesabaran jangan hilang daripada hati yang sedia kotor neh.
aku xnak kotorkan hati aku lagi dengan marah marah xtentu pasal kat orang lain.
tapi bile dah keluar smpi terkeluar perkataan tak elok tu memang sebab aku punye level tank utk sabar dah habis.
lepas tu aku akan rase menyesal sbb tak boleh nk sabar.macam bodoh marah marah tak tentu pasal.
sebab tu aku ibaratkan emo neh cm pikir gune patella tu.
haha sape nak terasa silakan.aku tak tunding jari kat sape sape.
aku cakap manusia.sape rase dirinye spesis homosapiens tu ye la tu kot dye terase dirinye emo.
aku malas nk cakap mende mende remeh neh.xkemane gak jawabnye.
masing masing ade opinion sdr.sape la aku nk ubah sume org.baik ubah diri sendiri.
kan nanti jadi cm ketam ajar anak berjalan pulak.
diri sendiri jalan senget,nk ajar orang jalan straight lak.ape kes?
tapi kalo nak ajak org ke arah kebaikan biar diri pom senget,aku tak rase salah.
sbb nanti insyaAllah dengan izinNya kite turut jadi baik.
sebab tu aku cakap nk berfikir sila guna logik akal.
kite manusia,mmg xdapat lari dari fitrah buat kesilapan.
tapi kalo buat silap pandai pandai la mintak maaf.
aku tau bukan senang nk cakap sorry.aku sendiri payah nk cakap perkataan tu.
sebab nye ego dalam diri tu tinggi.rase diri sentiasa betol.
tapi pikir balik la.tak semestinya diri tu sentiasa betol.
muhasabah diri banyak banyak.again,cakap bukan cakap kosong tarapape lepas neh.
aku masih berusaha baiki diri.so same same baiki diri.
fikir logik,fikir dengan bijak.n aku rase hubungan sesame manusia takkan ade sengketa.insyaAllah.
chow~

4 comments:

Amy mastura said...

kikikikik......geli hati tol,x sangka ye! amy masih perti dulu masa kta sama2 kt mrsm tping,suka ludah lari ketmpat lain,malangnye ludah tu tetap timpa muka ko wei! sbb ko montel susah nk lari,x smpat pon,komen ku bukan sbb terasa,cuma ingin tau siapakah mangsa story ko kali ini,sbb sifat ko suka cemburu,emo..nangis bila lelaki pujaan kejar pompuan lain,yg paling buruk x snang dgn kejayaan org lain...sebenarnye aku pon x tau camna aku bleh trjumpa blog ko yg hampeh ni..lepas ni aku pon x ingin nk lawat lagi beb!nasihat ku berubah le kwn..bye

amy mohd nor said...

adeh.apehal lak aku nk nangis pasal lelaki lak neh.adeh xde kene mengena gila.lantak dye la nk suke sape.

anyway siyes aku xsuruh pom sape sape bace aku punye blog neh.time kasih la sbb pernah datang.aku pom bukan nak sangat buruk buruk kan org neh,cume aku nk menegur paham.kalo tego emo emo cm dalam tulisan tu nt org kate aku ganas lak nt.dah r badan montel ganas lak.lg la xde org nk kan.hahahah klaka gile.

aku kesian kat ko sbnrnye.xpe la.ape yg buruk aku akan ubah.ko lak berubah jugak la.jgn duk kate kat aku je.perangai buruk yg ko tunjuk skrg neh pom ubah la.jangan pandai nasihat je der..

fauziah latif said...

hahahaha..macam kenal je amy mastura.budak mrsm taiping ke ni???it's so funnyyyyy bebbb!try to change ur persoality tp tanpa disedari anda menonjolkan siapa anda.bye! ^^

kalau amy mastura reply lagi nampaknye amy mastura x mengotakan janji lah.kot2 timbul erra fazira pula,tak tau la.mari berubah ye kawan2!

amy mohd nor said...

hahah ko mesti kenal fauziah latif neh amy mastura wes.fauziah latif neh dak mrsm taiping gak.yg duk depan kiub adib dulu tu.yg pandai gile tu,yg selalu 3.9 time exam tu.aku mmg cemburu dgn dye dulu.ingt nk letak laxative aje lam dye punye air masak time exam sbb bijak sgt.

anyway.aku tak rase nk cemburu dgn kejayaan org lain.cukup aku kejar kejayaan aku sdr.kalo aku nk berjaye sensorg,aku mmg takkan hiraukan org.n pasal lelaki,aku rase xperlu nk nanges kot,sbbnye bukan suami aku pom.aku nak nanges buat ape.rase bodoh kalo nanges sbb lelaki kot.ko pernah nmpk aku nanges sbb lelaki ke?kalo ye tu sbb aku homesick kat ayah /abg/adek lelaki aku la tu.xdenye aku nk membazir air mate sbb lelaki yg aku xtau sape2 tu.

n cakap kat aku sape x emo n cemburu dlm dunia neh.aku manusia biasa.tipu kalo ko x emo n cemburu.x terase konon.huhuhu macam macam la ko neh.aku malas nak layan mak budak cm budak neh.dah ade anak 2 pom nk bergaduh cm budak baye anak ko.buat malu aje.k la,bye!

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.