Pages

Saturday, March 17, 2012

maaf


MAAF.
a simple word.
but,tak semua orang boleh tuturkan perkataan ini.
boleh aje sebut maaf tanpa memaksudkanya.
tapi,bile sebut and memaksudkannya itu amat payah.
sungguhlah aku kagum dengan kesabaran Rasulullah.
ya Allah,mulianya baginda di sisi mu.
buat aku jadi malu dengan diri sendiri.

ade satu kisah.
tapi aku takde mase and mood pon utk cerita kisah ini.
cuma aku just nak nyatakan,
andai dia bace hal ini,
jujur aku katakan aku maafkan semua kesalahan dia pada aku.
even dia tak mintak maaf pada aku pon.
bukan aku nk show off tapi ini memang betol betol datang dari hati aku.
ikhlas itu Allah je yg boleh ukur.
sebab aku rase kesian and aku faham kenape dia buat cmneh kat aku.
maybe sebab tu la kot aku boleh maafkan dia.
then sekarang hati aku rase lapang and lega.
puas.
:D

jujur aku katakan,sila la nyatakan kesalahan aku pd aku sendiri.
biar aku nilai kesilapan aku,muhasabah diri balik.
jangan nyatakan di mana mana tempat yg semua orang boleh tahu,
just mesej or kol or cakap heart to heart dengan aku.
kalo betol la kesilapan aku itu besar pd korang dan korg nk aku mintak maaf,
insyaAllah aku akan mintak maaf.
aku manusia.
tak terlepas dari kesilapan dan kesalahan.
mungkin kesilapan itu remeh di mata aku but besar di mata kamu dan Allah,
buat aku terlepas pandang utk mengucapkan perkataan maaf.
walaupun kite dah mampu berlapang dada dengan kesilapannya dengan word maaf,kadang kadang oleh sebab luka terlalu dalam,jadi healingnya akan menjadi scar.
bila jd scar,itu yg lebih payah sbnrnye.
selamanya orang ingat.huuuu :(

takpelah.
semua yg berlaku ade hikmahnye.
yang penting aku bahagia sekarang dengan apa yang ada di sekeliling aku.
semoga bahagia jugak :)


0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.