Pages

Monday, December 20, 2010

masih berfikir 1

"weh ape yang ko berangan tu?" sergah Padi sambil melemparkan badannya ke atas katil 'queen size' yg turut menampung badan Nia.
"huh?takde ape la.tengah fikir pasal commed neh.bapak bosan gile subjek neh.."
"tu la pasal.aku pom xtau nk buat cmne time dengar lecturer.nak tido kan tak sampai ati.huhuhu..."
"tau xpe. plus lagi ade kuiz la,research la.ergh~~tensen gile aku.."
"ala Nia.relaks sudah.boleh la tu.mujur gak doc buat kuiz tu,kalo x,memang takdenye aku nak bace buku commed tu.asal bukak aje menguap,asal menguap aje buku terbukak.haihlaaaa.."
"hahahahha tau xpe.wes tutup la lampu tu.aku pom dah mengantuk gile neh.."
"hurm ye la.nitey nite Nia.salam."
"wasalam.moge mimpi prince charming ~ekekekek "
"banyak la ko punyee prince charming .....tido la weyh."


hidup neh ibarat kertas peperiksaan.
ade macam macam persoalan yang perlu dijawab.
setiap pilihan ade pros n cons.
kita hanya perlu buat pilihan yang tepat sahaja.
jawapan tepat bermaksud merangkumi segala aspek kehidupan mahupun agama.
takperlu dipisahkan keduanya itu.takperlu menjadi sekular.
berfikir sebelum menjawab.
adakah pilihan kite itu akan bagi efek pada life sendiri dan orang sekeliling sepertimana markah perperiksaan memberi impak kepada diri sendiri dan org sekeliling.
ye la.kalo dapat markah tinggi,dipandang tinggi oleh orang lain.
kalo dapat markah rendah,juga dipandang oleh orang lain,tapi padang rendah la.
dan fikir lagi selepas menjawab.
rase rase betol x menjawab soalan dengan tepat.
kalo dah rase rase tu,baik keep praying to Allah.tawakal.
moga pilihan yang dibuat itu tepat.

"Nia.aku ade satu soalan yang dah lame aku fikir neh kat ko..boleh tak aku tanye?"
"soalan pe Padi?ENT ke?"
"ish bukan pasal study la.pasal manusia.."
"manusia?sape?"
"ko ingat tak mamat cute yang pass kat ko pendrive yang Redza pinjam hari tu?"
"mamat cute?Sape yang cute?"
"adeh,ala yang panggil ko sambil describe baju ko sume tu..."
"ouh yang itu..nape?ape yg ko wonder sangat pasal dye?"
"ko tak pelik ke?kite tak pernah pom jumpe dye lam kelas,nape tetibe dye boleh muncul n hulur pendrive tu kat ko eh?"
"huh?betol jugak tu.n tak pernah nampak pun dye sebelum neh.tengok.ko dah menimbulkan persoalan dalam hidup aku.cett"
"hahahahha sesaje je aku nk serabut hidup ko.so selamat berfikir.hahah " kate Padi sambil menepuk bahu Nia  dan berlalu menuju ke bilik meninggalkan Nia terkulat kulat keseorangan di ruang tamu rumah mereka.
'haihloh.Padi neh memang la.tapikan sape eh budak tu?'

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright (c) 2010 the congestion of my mind. Design by WPThemes Expert

Blogger Templates and RegistryBooster.